Her er data over motor.
Arbejdstid for udskiftning af kobling 4 timer og 10 minutter
Arbejdstid for udskiftning af tandrem 1 time og 6 minutter
Motorkode/ type ABK/ R4 OHC 8V
Slagvolumen (boring/ slaglængde) 1984 ccm (82,5/ 92,8)
Kompressionsforhold (oktantal) 10,4: 1 (95 blyfri)
Max ydelse kW (din HK)/ omdr. 85 (115)/ 5400
Max. drejningsmoment Nm/ omdr. 166/ 3200
Motortype placering Venstre side blok Billede
Stelnummer placering Torpedoplade Billede
Årgangsbestemmelse i stelnr. 10. ciffer = modelår Fodnote
Ventiler indsugn.,mm (kold/ varm) Hydraulisk
Ventiler udblæsn.,mm (kold/ varm) Hydraulisk
Ventilvinkel/ ventilsædevinkel 45°
Kompressionstryk, bar 11,0 - 16,0 (Min. 9,0)
Olietryk v/ omdrejninger, bar Min. 2,0/ 2000 (80° C)
Kølerdæksel, bar/ termostat åbn.°C 1,2 - 1,5/ 87° C Fodnote
Kobling frigang, mm 10 ved pedal
Tandrem: udskiftning (kontrol) 120.000 km (30.000 km) Billede
Standmåling, dB(A) v. omdr/min 82/ 4050
Motorstyringssystem
Motorstyringssystem - Type VAG Digifant Billede
Tændrør Bosch W 8 DTC
Elektrodeafstand, mm 0,70 - 0,90
Tændingsrækkefølge 1 - 3 - 4 - 2 (Cyl. 1 v/ takthjul)
Tændingstidspunkt FØR TOP 6° ± 1°/ 2000 - 2500 o/m Fodnote
Teststik/ Diagnosestik I relæboks i vandkasse Billede
Tændingsforstilling (Elektronisk)
Tændingsmærkets placering (Ingen) - VAG tester
Primær/ Sekundær modstand 0,5 - 0,7 ohm/ 3,0 - 4,0 kohm Billede
Systemtryk med/ uden vakuum, bar / 2,5 - 3,0
Holdetryk, bar 2,0 efter 10 minutter
Dysemodstand, Ohm 15,0 - 20,0
Min. manifoldvakuum i tomg. mbar 590
Kølervæske temp.sensor 20°/ 80°C 2,00 - 2,80 kohm/ 0,30 - 0,38 kohm
Indsugn. lufttemp.sensor 20°/ 80°C 2,00 - 2,80 kohm/ 0,30 - 0,38 kohm
Gasspjældfølerspænding, volt (Luftmængdemåler) Fodnote
Cyl.balance tilladt - (max måletid) Nej
Tomgangsomdrejninger 770 - 870 (Ej justerbar)
CO% i tomgang 0,6 ± 0,4% før kat. (Ej justerbar)
HC i tomgang, ppm (CO2 %) Maks. 100 ppm (Min. 12,5%)
O2 % i tomgang 0,1 - 0,5
Lambda 1,00 ± 0,03