Powerforum
http://powerforum.dk/

kompressor på 4x4
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=9633
Side 1 af 3

Forfatter:  brunochristensen [ 25 aug 2004, 08:24 ]
Titel:  kompressor på 4x4

hej.

jeg gik og tænkte på at sætte kompressor på en mitsu. pajero 2.3 TD men jeg ved ikke om det kan betale sig. for jeg har sat en gt25 med variabel vinger på. så jeg ville høre om nogen viste hvor hurtig sådan en rootes sc16 kunne lave tryk.

MVH Bruno

Forfatter:  HenrikGM [ 25 aug 2004, 09:00 ]
Titel: 

Skulle du ikke løse dit brændstof problem før du hekser mere i overtryk?

Hvis du ikke kan få mere brændstof, så spilder du jo din tid fuldstændigt i jagten på trykket....

Forfatter:  brunochristensen [ 25 aug 2004, 09:32 ]
Titel: 

brændstof skal jeg nok få nok at..... for der er en der har prøvet mf2 på en Turbo diesel og han siger at det virker lige så godt som på en benziner.

MVH Bruno

Forfatter:  brunochristensen [ 25 aug 2004, 12:42 ]
Titel: 

jeg ville egentelig bare vide om jeg får bedre bund træk hvis jeg montere den eller den først laver tryk efter turboen begynder og lave tryk.

MVH Bruno

Forfatter:  lqs [ 25 aug 2004, 13:27 ]
Titel: 

den laver tryk fra tomgang...hvis den er gearet til at lave tryk! hvad tryk vil der blive på brandolien? MVH. søren

Forfatter:  brunochristensen [ 25 aug 2004, 13:38 ]
Titel: 

jeg tror turboen skal lade 1.5 eller sådan noget. så kompressoren kan sådan set godt pakke sammen ved 0.7 i tryk hvis den kan lade så meget.
kan kompressoren godt holde til at tænde og slukke sådan?

MVH Bruno

Forfatter:  hYe [ 26 aug 2004, 16:56 ]
Titel: 

Citat:
brændstof skal jeg nok få nok at..... for der er en der har prøvet mf2 på en Turbo diesel og han siger at det virker lige så godt som på en benziner.


hmm...
Så vidt jeg ved så er mf2 designet til indsprøtning i indsugningsmanifolden, så jeg forstår ikke helt hvordan det skulle fungere på en diesel....
Husk på at indsprøjtningstidspunktet på en diesel betyder det samme som gnisten fra et tændrør på en benzinmotor.
Samt at det laveste indsprøtningstryk jeg kender til på en dieselmotor, som er mont. i en bil er er 185bar...

Forfatter:  brunochristensen [ 26 aug 2004, 18:47 ]
Titel: 

hvis man nu sætter 5 bar tryk over 5 dyser med en benzin pumpe og få dem til at åbne "ja efter hvad ved jeg faktisk ikke for jeg kender ikke lige så meget til mf2". men det skal da prøves.....

Forfatter:  hYe [ 27 aug 2004, 06:12 ]
Titel: 

Har bare temmeligt svært ved at forstå hvordan det skulle virke....

Forfatter:  brunochristensen [ 27 aug 2004, 10:03 ]
Titel: 

hmm det skal sku prøves.

Side 1 af 3 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/