Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Att: RST-ejere med anden I/C http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=9538 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Jakob Hansen [ 18 aug 2004, 19:06 ] |
Titel: | Att: RST-ejere med anden I/C |
Hej! Jeg har bygget en RST´er om til rallycross. Jeg har intet gjort ved motoren andet end at jeg har sat et K&N filter på, lavet en 2,5" udstødning og skruet den op til 0,6 bar. Det kører den udemærket med, men jeg mangler virkelig kraæfter ift. konkurrenterne. Jeg vil vurdere den til at have omkring 140-145 hk pt. Derfor har jeg næsten købt en chippet boks (ejeren skal bare finde ud af hvilke farver den har). Så skulle jeg jo gerne kunne kører 1,0 bar. Men det kræver jo at jeg så sætter en anden I/C´er på. Derfor påtænker jeg at finde een fra en Iveco 35-12 eller lignende, den skulle være noget større. Men hvis der er nogen der har nogle gode råd (evt, dyrt købte erfaringer) angående motering/tilpasning af en størrer I/C´er på en RST, så hold jer endelig ikke tilbage. PS: Hvad kan jeg forvente af HK´er med 1,0 bar og større I/C? (jeg har forresten også BOV på, men den giver jo ikke nogle HK´er) Hilsen Jakob |
Forfatter: | mh [ 18 aug 2004, 23:34 ] |
Titel: | |
tror du vil være bedst tjent med at montere charger cooler på den... både fordi virkningsgraden af den er bedre (læs selv pace's hjemme side og læg mærke til at den kan køle mere end den storre frontmonteret IC) og fordi du ikke har den mulighed som de andre at du må gå ud med manglende motorkraft hvis du får et ordenligt stenslag på en alm. IC du siger at du har lavet en 2.5" udstødning til den.... er den ikke det standart ![]() ![]() |
Forfatter: | Jakob Hansen [ 19 aug 2004, 08:46 ] |
Titel: | |
tinasmartin skrev: tror du vil være bedst tjent med at montere charger cooler på den... både fordi virkningsgraden af den er bedre (læs selv pace's hjemme side og læg mærke til at den kan køle mere end den storre frontmonteret IC) og fordi du ikke har den mulighed som de andre at du må gå ud med manglende motorkraft hvis du får et ordenligt stenslag på en alm. IC
du siger at du har lavet en 2.5" udstødning til den.... er den ikke det standart ![]() ![]() En charge cooler ville da uden tvivl være at fortrække. Men desværre spiller økonomien også ind her, derfor vil jeg "nøjes" med selv og få monteret en større I/C. Og jo: jeg mener en RST er født med 2,5" fra ny af. Jeg har bare ændret en del på den. Bl.a har jeg fjernet mellempotten, og så har jeg lavet den så udstødningen går ind over den venstre svingarm i stedet for under, og så har jeg sat en potte på fra en Ford Transit TD. Endelig har jeg svejst alle samlinger pånær én, sådan at jeg undgår clamps over det hele. |
Forfatter: | Whosa [ 19 aug 2004, 12:05 ] |
Titel: | |
Det lyder meget fornuftigt, hvis det skal være et rimlig billigt projekt... Du skal nok regne med ca. 180 HK +/- en træsko ... Hvis du skal have mere ud af din bil ville jeg også anbefale dig at montere en charge cooler og en nyer knast. Lad os høre hvad du finder på ![]() |
Forfatter: | Jakob Hansen [ 19 aug 2004, 21:50 ] |
Titel: | |
180 hk ville jeg også selv have gættet på. Hvis jeg hiver mere end det ud af den så begynder den jo bare at æde gearkasser og det rækker mine ambitioner ikke til... Jeg har idag fundet en gut der gerne vil hjæle mig med at svejse i alu. Jeg forstiller mig nemlig at jeg skal have skåret bøjningen af indsugningsrøret over ventildekslet og vendt det om. |
Forfatter: | Whosa [ 20 aug 2004, 09:51 ] |
Titel: | |
200 HK skal den nok holde til, hvis du ikke mishandler gearboxen ... vil da meget gerne se billeder af den flanche over motoren når den er færdi |
Forfatter: | mh [ 20 aug 2004, 16:18 ] |
Titel: | |
hmmm.... det lød mærkeligt du siger du har fjernet mellem potten!!....... de 3 RST'er jeg har set på der sad der ingen mellem potter på...... og den ene er fuldstændigt standart fuldsvejst AB ford........ (minilars'es) |
Forfatter: | skou [ 20 aug 2004, 17:15 ] |
Titel: | |
standard er der en 2½" udstødning på en mk4 RST, og kun med én potte....! men hvis der nu f.eks har været monteret en komplet simons sportsudstødning på den, så er der to potter... jeg har selv afmonteret en sådan på min inden jeg monterede rustfri udstødning. ang IC så ville jeg uanset hvor/hvordasn du monterer den så få lavet noget mere hul ind gennem kofangeren så den får rigeligt luft... den skal jo nok have en del gas ![]() med 0,8 fik min 170 hk og 240 nm... gearkassen tror jeg så til gengæld du skal begynde at lede efter nu ![]() |
Forfatter: | Jakob Hansen [ 23 aug 2004, 10:56 ] |
Titel: | |
Om den udstødning der sad på den oprindeligt var original eller ej, skal være usagt. Men jeg har fjernet den mellempotte der sad på den... Det kan godt være at en standart gearkasse godt kan holde til 200 hk ved gadekørsel. Men i rallycross står menuen på konstant skiftende underlag, stående starter, sving, kurver, huller i underlaget og hop... |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |