Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 00:32

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 11 aug 2004, 10:49 
Offline

Tilmeldt: 11 aug 2004, 10:34
Indlæg: 3
Geografisk sted: jylland
hey nogle der ved hvad jeg skal bruge af stumper for at lave sådan en ombygning..


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 aug 2004, 12:57 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Indlæg: 208
Geografisk sted: Vejle
Hej

For at bygge den om fra en 2.5 til 2.7 kan du købe et komplet sæt hos koed-3er.dk det koster ikke så meget. Skal du have turbo på så kan en sund 325i motor godt holde til det i et godt sykke tid, en turbo og et mf2 sæt kører ganske udmærket og er ret nemt at montere, husk indkøring på rullefelt...
Hvis du skal have meget tryk på, så skal du bruge krumtappen fra en 2.4 diesel(det lyder som pis men det er det ikke :) ) et par smedestempler til 1-1.5 bars tryk, du kan godt bruge de originale plejstænger helt op til 400hk. Så skal du selvfølgelig lige gøre lidt ved kompressionen, det kan du gøre både med stempler og med forskellige toppakningsløsningere, O-ringe i blokken eller stålpakning mellem to alm. pakninger.

_________________
BMW ---> Best Motor in the World!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 aug 2004, 13:07 
Offline

Tilmeldt: 11 aug 2004, 10:34
Indlæg: 3
Geografisk sted: jylland
hvad med slaglængden den vil da blive længere ik..hvad med toppen og ventilerne vil de ik ramme stemplerne så.. ved ik hvor mange bar endnu men ca 0,8..

vil det ik være mugligt at man selv fandet de ting man skulde bruge..blok,plejlstænger,stempler,krumtap,top..?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 aug 2004, 14:15 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2004, 23:37
Indlæg: 450
Geografisk sted: Vejle
Et skifte af blok og top er jo reelt et motorskifte og så kommer du i klemme hos told og skat.

_________________
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 aug 2004, 16:26 
Dagooz skrev:
Et skifte af blok og top er jo reelt et motorskifte og så kommer du i klemme hos told og skat.


det er mugligt men har en en standart motor der skal bruges til syn hvis det er..


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 14 aug 2004, 11:21 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 07 apr 2004, 20:21
Indlæg: 53
Jeg har varene - jeg har en 2,7 eta motor, som har gået 168000 km - man kan stadig tydeligt se krydsboringerne i cylinderne.

hvis du selv vil lege "bob the huilder", så har jeg en td hærdet krumtap (jeg tror bare at jeg kalder den 2,7l hærdet krumtap).

For at undgå at slaglængden banker toppen af, skal du bruge td krumtap/eta plejstænger/eta eller 325 stempler


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2004, 03:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 aug 2004, 02:55
Indlæg: 5
Geografisk sted: Dalby Sydsjælland (syd for køge)
Check evt. dette link hos de rare mennesker på www.bmwe30.dk

http://bmwe34.dk/forum/viewtopic.php?t=4123&start=15

Der står en MASSE om sådan en konvertering, både til sug og tryk, så bare kom i gang :D

Under sælges kan du sikkert finde både en krumtap fra en td, ETA plejlstænger, og 325 stempler fra en med kat.

God fornøjelse, og husk at skrive en historie til siden ;)

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=13151


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 47 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team