Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
for varm RST http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=9386 |
Side 1 af 4 |
Forfatter: | Minilars [ 04 aug 2004, 17:55 ] |
Titel: | for varm RST |
min Escort RS Turbo bliver varm.. altså i kølvandet ( koge vandet ) når den kører over 60kmt og ikke laver ladetryk kan den sagtens holde varmen nede... på ca. 93 grader. men i lyskryds eller max ladetryk 0,5 bar. ved 140kmt bliver den 112 grader og bobler rimelig meget i beholderen.. blæseren starter fint thermostaten åbner fint vandpumpen er næsten ny køleren er næsten ny der er noget specielt kølervæske på til 50kr litteren til biler der har det varmt.. nogen ideer??? |
Forfatter: | 2fat2fly [ 04 aug 2004, 19:41 ] |
Titel: | Re: for varm RST |
Prøv at kør uden din termostat i og hvis det ikke hjælper er der sku noget helt galt måske sprunget toppakning. |
Forfatter: | Minilars [ 04 aug 2004, 22:52 ] |
Titel: | |
det håber jeg seriøst ikke.. har for 100 km siden sat 4 andre stempler i + alt i nye pakninger.. men jeg vil prøve det... syntes bare det er en hovsa løsning da den jo er helt standart og burde kunne det |
Forfatter: | Danielsito [ 05 aug 2004, 22:59 ] |
Titel: | |
Når det bobler meget i ekspansionsbeholderen, er der stor mulighed for at noget er flækket (motorblok, topstykke eller bare toppakningen). Det kan nemlig meget vel være kompressionen der går ud i kølevandet. |
Forfatter: | Gæst [ 06 aug 2004, 10:38 ] |
Titel: | |
Jeg har lige prøvet det på min egen, nyrenoverede 1,9 Rst, det var nøjagtigt samme mønster, der var da jeg tog toppen af en 10cm lang revne i cyl 2, ![]() |
Forfatter: | Don Tooth [ 07 aug 2004, 13:05 ] |
Titel: | |
ved godt det måske lyder dumt... men det er vel ikke fordi i har vendt topparkningen forkert vel? de kan jo nogle gange sidder på flere måder ![]() |
Forfatter: | mh [ 07 aug 2004, 23:58 ] |
Titel: | |
det kan ikke lade sig gøre hvis man bare har lavet et par topparkninger før..... der sider en olie kanal som kun kan vende en vej... |
Forfatter: | skou [ 08 aug 2004, 08:18 ] |
Titel: | |
jeg har faktisk lidt det samme problem med min RST.... jeg har dig en mistanke om at MIN får for lidt køleluft ind forfra, da jeg har monteret en stor intercooler som fylder ud mellem køler og kofanger... har en intention om at modificere kofangeren således at den del nummerpladen sidder på kommer helt væk.. så skulle den gerne få mere luft.... de andre ting i snakker om lyder ikke "som noget for mig" ![]() ![]() skou |
Forfatter: | mh [ 08 aug 2004, 10:25 ] |
Titel: | |
skou skrev: jeg har faktisk lidt det samme problem med min RST.... jeg har dig en mistanke om at MIN får for lidt køleluft ind forfra, da jeg har monteret en stor intercooler som fylder ud mellem køler og kofanger...
skou larses kører med charger cooler så det er i hans tilfælde ikke det der er i vejen...... jeg har 2 mistanker til hans motor, efter den har fået nye stempler i så er det kommet og de nye stempler er vidst en "lille" smulle større end dem der sad i, så jeg ved ikke om det er dem der killer sig op og ned i cylinderen og skaber meget friktions varme.... eller det kunne være blandingen, at den ikke for den rigtige blanding, og faktisk kører for mager og deraf bliver varm...... nogen der kan huske hvor meget spille rum der skal være til et stempel?..... |
Forfatter: | Yugo Turbo [ 08 aug 2004, 10:56 ] |
Titel: | |
har i ikke et o2 meter? der var nogen til salg til ganske rimelige penge her på siden for kort tid siden... for så ville i ku afgøre om blandingen var forkert. den med friktionen synes jeg lyder lidt vild, har i ikke bestilt std. stempler? for så er det jo hvad i får og cylinderen bliver jo ikke mindre over natten. |
Side 1 af 4 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |