Powerforum
http://powerforum.dk/

udregning af komperations forhold..
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=9362
Side 1 af 1

Forfatter:  Minilars [ 02 aug 2004, 18:16 ]
Titel:  udregning af komperations forhold..

hvordan gør man det??

har en ide, om at det er noget med at fylde cylinderen, med væske når stemplet er i henholdsvis bund og top, og så måle mængden af det..

eks..

bund = 48ccm3

top = 6 ccm3

hvilket giver noget der hedder 48 : 6

eller dividere det ligesom en brøk = 8 : 1

er det rigtigt??

eller er jeg HELT forkert på den..

jeg skal bruge det til en motor jeg selv opbygger af en bund og top...

som jeg skal tryklade på..

Forfatter:  Bror Fusk [ 02 aug 2004, 19:08 ]
Titel: 

tror sq du har fat i noget af det HELT rigtige der :wink:

Forfatter:  myg tuning [ 02 aug 2004, 21:03 ]
Titel: 

der er rigtigt.. mester 8)

Forfatter:  iceman [ 02 aug 2004, 22:35 ]
Titel:  Re: udregning af komperations forhold..

Minilars skrev:
hvordan gør man det??

har en ide, om at det er noget med at fylde cylinderen, med væske når stemplet er i henholdsvis bund og top, og så måle mængden af det..

eks..

bund = 48ccm3

top = 6 ccm3

hvilket giver noget der hedder 48 : 6

eller dividere det ligesom en brøk = 8 : 1

er det rigtigt??

eller er jeg HELT forkert på den..

jeg skal bruge det til en motor jeg selv opbygger af en bund og top...

som jeg skal tryklade på..
der er til dels rigtig som MCmekker er det nået som bliver bankket ind i hovdet på dig så.komppressionsforhold forstås det antal gange komprummet kan gå op i cylenderens totale rumfang. ex:slagvolumen+kompreumsvolumen:komprerumsvolumen
ex:en motor har et kompressionsrum på 50cm3 og et slagvolume på 350cm3 kompressionsforhold=350+50:50=400:50=8:1 (skal læses som brøk) så håber du ka forstå hvad jeg mener,hel og lykke

Forfatter:  Transitfar [ 02 aug 2004, 23:10 ]
Titel: 

Ja, problemet er jo "bare" at måle rumfanget i topstykkets forbrændingskammer.
Det kan man ikke "regne" ud, men er nødt til at måle, nemmest ved at fylde noget væske i gennem et gennemboret tændrør, og så med en nøjagtig vægt veje forskellen mellem TDC og BDC (stempel i top kontra stempel i bund).
Venlig hilsen Lars.

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/