Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 00:05

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Advarsel
Kære tuningsvenner.

Jeg er nødt til at fortælle jer om nogen problemer jeg i øjeblikket har med et tysk tuningsfirma. Firmaet IMOTEC Gmbh.
De er vist mest til Opel, men har også knastaksler til både luftkølet og vandkølet VW, BMW, mfl. Derfor denne advarsel.
Jeg bestilte midt i april 2004 et par knastaksler og en elektronikboks hos Imotec.
Det hele kostede 836 Euro, lige over 6000kr. Dem overførte jeg til firmaets bankkonto den 20. April. Det kan godt være det var naivt. Men nu har jeg købt tuningsdele i flere lande i snart 30 år og har næsten altid betalt forud, enten med check eller ved overførsel.
Jeg fik en ordrebekræftelse, hvor de meddelte mig at elektronikboksen ville være forsinket, men at knastakslerne ville blive fremstillet og sendt.
Efter en måneds tid ringede jeg for at høre hvor knasterne blev af. De var i hærderiet, man havde haft lidt problemer. De ville blive sendt efter pinse.
En uge efter pinse ringede jeg igen. De var i posten. Nå okay.
En 8 dages tid efter ringede jeg til et firma, Ahnendorp Autoteile, som jeg har kendt i 25 år. De ligger 50 km. fra Imotec. Jeg ville vide om de måske kendte Imotec. Nej, men de ville da gerne prøve at kontakte Imotec og høre. Der kunne jo være noget jeg havde misforstået med mit skoletysk. Efter et par dage fik vi at vide at man ved en fejl havde sendt knasterne til min adresse, men skrevet Holland !!.
Efter nogle dage rykkede jeg igen. Jo de var på vej tilbage til Imotec. De ville blive sendt til mig når de kom.
Mandag d. 28.juni ringer jeg og får at vide at knasterne er sendt til mig. Jeg torsdag d.1. juli ringer jeg til Imotec igen. Nu er knasterne ikke sendt !! Man er pludselig kommet i tvivl om hvilken motortype jeg kører med. Om den er med hydrauliske løftere eller med en lille vippearm. Vrøvl, hvis den er noget er den måske med rulleløftere, men jeg har efter deres katalog på Internettet med bestilt til hydrauliske løftere. Den anden type var slet ikke i deres katalog. Der var ikke noget at tage fejl af.
Nu fremfører Imotec at jeg skal betale de forkerte knastaksler. Jeg har som sagt bestilt efter deres katalog på nettet. Der er ikke noget at tage fejl af.
Jeg har nu krævet at få mine penge tilbage, iflg. reglerne om fjernsalg.
Der står jeg lige nu. Mere følger.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Snak med banken om det problem. De kan ofte hjælpe dig, ihvertfald hvis du har betalt med visa.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
ja og hvis de er aggressive nok i din bank kan de trække pengende tilbage....... fandme også uproffesionelt af dem.....

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
det er fandeme en flok idioter....

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Frederikssund
Når pengene er overført med bankoverførsel kan de ikke trækkes tilbage, det er kun muligt hvis man betaler med kreditkort som eks. Visa.

Niels

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
nibdk skrev:
hvis man betaler med kreditkort som eks. Visa

ØHH, visa er et betalingskort, hvorimod f.eks. MasterCard og Diners er kreditkort!! Bare lige en lille indskydelse :?

Senest rettet af s@g 10 sep 2005, 02:04, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Hej igen.
Nå, idag, d.29. juli, kom mine knaster så langt om længe.
Jeg har målt lidt og sammenlignet med de originale.
Det ser rigtigt ud, men jeg blev sku lidt nervøs, da Imotec pludseligt var i tvivl om hvilken motor jeg kørte med.
I øvrigt er det korrekt at man kun kan få sine penge tilbage hvis man bruger kort. Ved overførsel mellem konti, gælder reglerne om fjernsalg ikke.
Tak for jeres opbakning

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
Får vi en opdate på om det sæt er noget der virker

Senest rettet af 2fat2fly 30 jul 2004, 16:27, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Ja det kommer nok til at vare lidt. Måske helt til foråret.
Tænker du på noget bestemt ?

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
Franke skrev:
Ja det kommer nok til at vare lidt. Måske helt til foråret.
Tænker du på noget bestemt ?

Tænkte på om det virkede ordentligt for en af mine kammier købte en Bmw 325i 24v med (org 192hk) ændret Chip og skarpere knast hvor han fik den rullet til 190hk :evil:
og en anden købte en org 192hk motor fik den rullet til 150hk hvor de justeret den op til ca 175hk så prøv at få den målt før og efter.
hvad bil er dit sæt til ?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time