Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
kan turbo-biler ikke normalt lave ladetryk i frigear http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=9268 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | Dennis [ 25 jul 2004, 18:31 ] |
Titel: | kan turbo-biler ikke normalt lave ladetryk i frigear |
det er en civic esi v-tec med eftermonteret turbo, den for ladetryk ved 4000rpm, kører fint og trækker godt. den kører 0,4-0,5 i ladetryk og lufter fint ud mellem gear-skiftene, også er spørgsmålet : når man holder stille og gasser bilen op skal den så ikke lave ladetryk??? (det er en bosch blow off ventil med menbran der sidder på) |
Forfatter: | FiatNørden? [ 25 jul 2004, 18:39 ] |
Titel: | |
Næ det kan man ik... (tror da ikke man kan har aldrig hørt nogen der kunne) ![]() |
Forfatter: | HenrikGM [ 25 jul 2004, 19:21 ] |
Titel: | |
Hks skrev: Næ det kan man ik... (tror da ikke man kan har aldrig hørt nogen der kunne)
![]() Det kan nu godt lade sig gøre.... Med en god kuglelejeturbo der ikke er overdimensioneret vil feks en 1,8 kadett gsi turbo stå og blæse luft af i blowoff ventilen, i tomgang. Så der er faktisk tale om at motoren kører med ladetryk på, også i tomgang, blot ikke ret meget. |
Forfatter: | Jakob Hansen [ 25 jul 2004, 20:11 ] |
Titel: | |
Ved hjælp af rigtig programmering af styreboksen kan man godt på en bil til at sætte lade i frigear. Det gør man ved hjælp af et system der hedder Anti-turbo-lag. Det bruges dog mest på racerbiler. På en "standart" bil som din må formodes at være, skal motoren belastes før der er ladetryk. |
Forfatter: | Morten VJ [ 25 jul 2004, 20:15 ] |
Titel: | |
HenrikGM skrev: Hks skrev: Næ det kan man ik... (tror da ikke man kan har aldrig hørt nogen der kunne) ![]() Det kan nu godt lade sig gøre.... Med en god kuglelejeturbo der ikke er overdimensioneret vil feks en 1,8 kadett gsi turbo stå og blæse luft af i blowoff ventilen, i tomgang. Så der er faktisk tale om at motoren kører med ladetryk på, også i tomgang, blot ikke ret meget. Over 100 kpa i tomgang det må være en meget lille turbo. ![]() Tror nu nærmere at det man hører er luften ser suges ind igennem ventilen, istedet for at blive blæst ud. Det kan godt værer at den kan lave tryk ubelastet, men det har jeg ikke oplevet på en benziner, diesler er en helt anden snak. MVH Morten |
Forfatter: | K-FINN [ 25 jul 2004, 20:35 ] |
Titel: | |
Turbomotors starlet kan nemt lave ladetryk i frigear.Man kan ikke ligefrem sige at den turbo er lille.Att. jacob det kræver ikke fin motorstyring at lave "antilag" mellem gear.Det kan laves for 15kr.TTE kører med det. |
Forfatter: | K-FINN [ 25 jul 2004, 20:51 ] |
Titel: | |
Det luft der kommer ud af bov kommer fordi der er lidt vacum i manifol så den hiver bov op.Når det så er kuglelejer turbo blæse den lille smule også i tomgang. |
Forfatter: | Dennis [ 25 jul 2004, 20:55 ] |
Titel: | |
Finn Tolstrup Pedersen skrev: Turbomotors starlet kan nemt lave ladetryk i frigear.Man kan ikke ligefrem sige at den turbo er lille.Att. jacob det kræver ikke fin motorstyring at lave "antilag" mellem gear.Det kan laves for 15kr.TTE kører med det.
har du evt en beskrivelse af hvordan man laver det?? |
Forfatter: | K-FINN [ 25 jul 2004, 21:22 ] |
Titel: | |
Nej det har jeg ikke det er på en toyota, men principet er det samme at du flytter tænding når du træder på kobling.Men du kan da prøve at kontakte www.turbomotor.dk og spørge ham om det er noget han kan lave på din. |
Forfatter: | HenrikGM [ 25 jul 2004, 22:26 ] |
Titel: | |
Morten VJ skrev: Over 100 kpa i tomgang det må være en meget lille turbo. ![]() Tror nu nærmere at det man hører er luften ser suges ind igennem ventilen, istedet for at blive blæst ud. Det kan godt værer at den kan lave tryk ubelastet, men det har jeg ikke oplevet på en benziner, diesler er en helt anden snak. MVH Morten Nope, den har mål der passer med en T03er i et lille trim. Og, nej...den suger ikke. Luften _vælter_ ud. Jeg vil gerne indrømme at jeg også troede det var løgn, men det er det ikke. Måtte konstatere den turbo jeg kører med er teknologi fra turboladerens barndom, for idag kan man lave en del julenumre der ikke kan laves med den slags "støbejern" du og jeg kører rundt med. Kuglelejeturbo er helt klart vejen frem, hvis man ikke gider vente på turboen. |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |