Powerforum
http://powerforum.dk/

rst
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=9205
Side 1 af 2

Forfatter:  skou [ 19 jul 2004, 20:01 ]
Titel:  rst

er der nogen som har rodet med at få lidt mere træk i en rst fra bunden...

tænkte på om man skulle have en større kompresser hus på den originale eller hvad mon der skal til ??

selvfølgelig må det gerne give flere hk på toppen men som udgangspunkt er det turbotøven der skal aflives.....


skou

Forfatter:  Jakob Hansen [ 19 jul 2004, 20:10 ]
Titel: 

En billigt og effektivt sted at starte, er ved at montere en BOV. Personligt kan jeg anbefale dem som Bruno Hansen m-sport sælger. Jeg har selv en på min RST og den virker rigtig godt.
www.brunohansen-msport.dk

Forfatter:  skou [ 19 jul 2004, 20:19 ]
Titel: 

en bov hjælper da ikke på turbotøven..... hvertfald ikke ved første tryk på speederen...

den skal da stadig ha opbygget trykket.....

Forfatter:  Jakob Hansen [ 20 jul 2004, 19:13 ]
Titel: 

skou skrev:
en bov hjælper da ikke på turbotøven..... hvertfald ikke ved første tryk på speederen...

den skal da stadig ha opbygget trykket.....


Den hjælper til at turboen ikke bliver bremset af den trykbølge der opstår ved gearskift. Det vil sige at turbotøven bliver mindsket MELLEM gearskift.

Forfatter:  2fat2fly [ 20 jul 2004, 20:22 ]
Titel:  Re: rst

skou skrev:
er der nogen som har rodet med at få lidt mere træk i en rst fra bunden...

tænkte på om man skulle have en større kompresser hus på den originale eller hvad mon der skal til ??

selvfølgelig må det gerne give flere hk på toppen men som udgangspunkt er det turbotøven der skal aflives.....


skou

En mindre turbo eks frs Fiesta rs turbo den kom vist 1000omd før eller Nos i bunden :wink:

Forfatter:  skou [ 21 jul 2004, 11:06 ]
Titel: 

jakob hansen:

det er ikke mellem gearene jeg mener... det er når du kører bilen UDEN brug af turbotryk og så skal have opbygget trykket.... altså turbotøven...

men mellem gearene har den nok lidt at sige...

Forfatter:  Whosa [ 21 jul 2004, 13:37 ]
Titel: 

Jeg vil mene at med et mindre turbo , så flytter du bare lade kurven. Du vil så få tryk før men også læbe tør hurtiger ... Den vil miste effekten på toppen. NOS er jo også kun til høje omdrejninger så det er vel heller ikke rigtig en løsning. Hvis du vil have træk over næsten hele kurven, så skal du da bare lave danmarks første RST BiTurbo, med en lille og en stor turbo :twisted:
Det kan godt lade sig gøre men den blive sku aldrig godkendt.... Ellers skal man konvateret til kompressor som lader over hele kruven, med så er der jo ikke meget ide i at køre i en RST.

Forfatter:  Henrik Dirksen [ 21 jul 2004, 14:34 ]
Titel: 

Man kan også vælge at lette sit svinghjul så tager motoren hurtiger omdr. men har også hørt at dette tager lidt af momentet på toppen. Mvh Henrik Dirksen

Forfatter:  hYe [ 21 jul 2004, 17:20 ]
Titel: 

En kuglelejeturbo har en hurtigerer spool-up time....
Men det koster jo...

Forfatter:  Minilars [ 21 jul 2004, 18:52 ]
Titel: 

ideen men afdrejet svighjul er en ganske fin løsning, hvis der er fordi du ikke kommer hurtigt nok frem når der bliver grønt.. ellers skal du lege lidt med Launch controll... ( affyrings kontrol ) hvor bilen holder ved rødt, aktivering af styringen og speederen i bund, holder bilen ved et givent antal omdrejninger. der hvor der er max effekt... så du bare skal slippe koblingen når der bliver grønt.. og afsted det går.. :lol:
det skulle virke ganske godt...

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/