Powerforum
http://powerforum.dk/

hvor meget planing........
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=9170
Side 1 af 2

Forfatter:  mh [ 15 jul 2004, 19:55 ]
Titel:  hvor meget planing........

nogen der har prøvet at konventionel tune en zetec motor (1,8 16V) og hvis hvor meget har i fået taget af toppen... både gode og dårlige udfald må gerne fortælles :O)..... skal nemligt til KBH imorgen hos en kammi der har maskinen til det....

Forfatter:  Transitfar [ 15 jul 2004, 20:11 ]
Titel: 

Måske clisse herindefra ved noget.....

Men hans er vist en 2,0 og det er en god ide, da 2,0 har oliesprøjt til afkøling af stemplerne, det har 1,8 og 1,6 ikke.

Venlig hilsen Lars

Forfatter:  acidstorm [ 16 jul 2004, 12:34 ]
Titel: 

Det kan vist ikke betale sig at lave noget ved 1,8 motorene find en 2,0 og hiv 195 hk med knaster og caburatore fra burton

Forfatter:  acidstorm [ 16 jul 2004, 12:35 ]
Titel: 

Det kan vist ikke betale sig at lave noget ved 1,8 motorene find en 2,0 og hiv 195 hk med knaster og caburatore fra burton

Forfatter:  møffe [ 16 jul 2004, 15:43 ]
Titel: 

ja nu ved jeg jo kun hvad de skriver i de engelske sladderblade.(FF,PF) men 1.8eren er faktisk den der er lettest at tune på sådan bare lige. det der med 2,0 knaster ,gasspjæld og luftmassemåler. men der er mange mugligheder efterhånden over fra england. og weebere er jo en af dem. bare ikke den bedste. men jo en 2.0 boret op til 2.1 kan man da. bare et side spring til dit spørgsmål tinasmartin.

Forfatter:  Thomas. [ 17 jul 2004, 17:07 ]
Titel: 

1,8 zetec kan saktens få oliesprøjt til dine stempler. rørene skal bare monteres. hullerne er kun blændet med en bolt.
Er ikke sikker, men mener det max er 0,6mm der må tas af toppe. men du må ikke hænge mig op på det.

Forfatter:  Yugo Turbo [ 18 jul 2004, 01:01 ]
Titel: 

du hiver bare af til ventilerne går på og så lidt tilbage... he he :lol:

Forfatter:  mh [ 18 jul 2004, 02:48 ]
Titel: 

:P HAHA den er fjong lasse..... nej jeg har ikke tænk mig at lægge en 2,0 motor i bare fordi den har olie kølet stempler den skal sku virke alligevel... og det er meget mere arbejde end der skal lægges i den..... og ja planen er netop et par 2L knaster og spjældhuset og så en chipning... det med MAF sensoren skulle være ligemeget siger clizze inde på www.fordmondeo.dk den er nemlig ens på de 2 modeller og det skulle topppen også være (1,8/2,0)

Forfatter:  myg tuning [ 18 jul 2004, 16:20 ]
Titel: 

har lige lavet et ligenede projekt..... skal rulles på torsdag.... dog på en 1,8 zetec motor... men kan følge en rs2000... op til de 170 km/t.... så var der ikke vej til mere........ men pas lige på det topstykke.. der er et minimun, på det.....

Forfatter:  mh [ 18 jul 2004, 18:32 ]
Titel: 

myg tuning skrev:
har lige lavet et ligenede projekt..... skal rulles på torsdag.... dog på en 1,8 zetec motor... men kan følge en rs2000... op til de 170 km/t.... så var der ikke vej til mere........ men pas lige på det topstykke.. der er et minimun, på det.....


dette er jo også en 1,8 men du skriver ikke hvor meget din er blevet planet?.....

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/