Powerforum
http://powerforum.dk/

Turbo på karburatormotor
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=9037
Side 1 af 2

Forfatter:  Klump [ 01 jul 2004, 18:51 ]
Titel:  Turbo på karburatormotor

Hey.
Hvad gør man hvis man har en bil med karburator og ligger en indsprøjtningsmotor over i, SKAL man have ledningsnettet med eller kan man klare sig med et andet system? MF2 er vel ikke nok, men et andet styresystem måske?
Bilen er en Ax sport.


Klump

Forfatter:  schmedegaard1 [ 02 jul 2004, 10:10 ]
Titel: 

EFI Boxe/Megasquirt/AEM Osv...Som skal justeres efterfølgene og kræver mange timer på rullefelt
Så det er MEGET billigere og lettere at bruge Org ledningsnet og styreboks hvis du alligevel skaffer motoren fra en anden bil så gøre dig umage og få hele ledningsnettet med.

Men husk de "#¤% &¤# Afgifter.

Kenneth
40277615 Kenmal@webspeed.dk

Forfatter:  HenrikGM [ 02 jul 2004, 10:17 ]
Titel: 

schmedegaard1 skrev:
EFI Boxe/Megasquirt/AEM Osv...Som skal justeres efterfølgene og kræver mange timer på rullefelt
Så det er MEGET billigere og lettere at bruge Org ledningsnet og styreboks hvis du alligevel skaffer motoren fra en anden bil så gøre dig umage og få hele ledningsnettet med.

Men husk de "#¤% &¤# Afgifter.

Kenneth
40277615 Kenmal@webspeed.dk


Nu behøver man ikke nødvendigvist et rullefelt. Man kan komme temmeligt tæt på på landevejen hvis man er to i bilen, een til PCen og en til at køre bilen. Ihvertfald med Megasquirt. Andre sprøjt skal jeg ikke kunne udtale mig om.

Forfatter:  martin306xsi [ 02 jul 2004, 21:48 ]
Titel: 

MF2, EFI og Mega.. er da tilskyds og indspøjtnings systemer, du skal da bruge det org. ledningsnet, også kan man bagefter bruge en af de tre systemer, eller har jeg ikke fattet noget som helst? MF2 osv.... kan jo ikke bruge alle dataer fra føler og giver, det skal du ha boksen til!

Forfatter:  Ole... [ 02 jul 2004, 21:58 ]
Titel: 

martin306xsi skrev:
MF2, EFI og Mega.. er da tilskyds og indspøjtnings systemer, du skal da bruge det org. ledningsnet, også kan man bagefter bruge en af de tre systemer, eller har jeg ikke fattet noget som helst? MF2 osv.... kan jo ikke bruge alle dataer fra føler og giver, det skal du ha boksen til!


MF2 er tilskud, EFI og MS er komplette motorstyringer!!

Forfatter:  HenrikGM [ 03 jul 2004, 00:45 ]
Titel: 

martin306xsi skrev:
MF2, EFI og Mega.. er da tilskyds og indspøjtnings systemer, du skal da bruge det org. ledningsnet, også kan man bagefter bruge en af de tre systemer, eller har jeg ikke fattet noget som helst? MF2 osv.... kan jo ikke bruge alle dataer fra føler og giver, det skal du ha boksen til!


Med et Megasquirt anlæg kan du tage en karburatormotor, altså en maskine helt uden ledninger til, og ombygge til elektronisk styret indsprøjtning. Med andre ord, MS kan styre det hele, som standalone.

Flere rigtigt hurtige biler i DK bruger MS som den eneste styring i bilen.

MF2 er et piggybacksystem, som kan hægtes ovenpå det eksisterende, og kan altså ikke køre motoren alene.

Forfatter:  martin306xsi [ 04 jul 2004, 01:05 ]
Titel: 

Ok, så lærte jeg det :lol:

Forfatter:  Schmedegaard [ 05 jul 2004, 09:25 ]
Titel: 

HenrikGM skrev:
schmedegaard1 skrev:
EFI Boxe/Megasquirt/AEM Osv...Som skal justeres efterfølgene og kræver mange timer på rullefelt
Så det er MEGET billigere og lettere at bruge Org ledningsnet og styreboks hvis du alligevel skaffer motoren fra en anden bil så gøre dig umage og få hele ledningsnettet med.

Men husk de "#¤% &¤# Afgifter.

Kenneth
40277615 Kenmal@webspeed.dk


Nu behøver man ikke nødvendigvist et rullefelt. Man kan komme temmeligt tæt på på landevejen hvis man er to i bilen, een til PCen og en til at køre bilen. Ihvertfald med Megasquirt. Andre sprøjt skal jeg ikke kunne udtale mig om.


Jeg Skal heller ikke kunne sige det mht MS, men jeg roder med en AEM Box til en supra i øjeblikket og det er da ikke bare lige ud på vejen....
Hvordan holder i belastningen??? Med Bremsen?
Så får jeg varme dæk det er helt sikkert( Og bremser)

Forfatter:  HenrikGM [ 05 jul 2004, 10:10 ]
Titel: 

Nu kender jeg ikke din styreboks og ved ikke hvad den kan, så der er jeg svar skyldig.

Når vi (jens og mig) triller noget ind sætter vi en AFR måler i forrøret, og tusser afsted derudaf, og med MS kan vi datalogge på alle værdier, incl AFR hvis det skal være, og så er der ikke det store behov for at holde belastningen. Tror kun vi har brugt det en enkelt gang, og kun for at tjekke om det passede med AFR. Det går nu ret nemt. Det er straks sværere med tændingen.

Det eneste sted det kan blive aktuelt at holde den i bremsen skal være for at simulere campingvogn og stiv modvind i mellemområdet, og der kan man lige klemme bremsen i 2sekunder så er den måling da i hus.

Forfatter:  Schmedegaard [ 05 jul 2004, 17:43 ]
Titel: 

Det er også rigtigt, nu hvor jeg tænker mig om...
Har bare ikke brugt data-log, så den er jeg ikke lige med på!!!

Men så ændre/justere i efter data-log efterfølgene???

Det må jeg ha sat mig noget mere ind i..
Der er også log software til AEM, men har som sagt ikke rigtig brugt det!

Hvor meget skal der justeres i MS??
For der er rimelig mange parametre i AEM Boksen!!!
www.aempower.com

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/