Powerforum
http://powerforum.dk/

hvad er komp. forholdet?? og hvad skal det ændres til....
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=8504
Side 1 af 2

Forfatter:  Dennis [ 16 maj 2004, 15:19 ]
Titel:  hvad er komp. forholdet?? og hvad skal det ændres til....

hvad er standart kompression forhold på en civic esi v-tec??
og hvad skal det ændres til for at motoren kan holde til at køre med o,6-0,8 bars tryk??


p.s
den er med eftermonteret turbo/ic.

Forfatter:  Morten VJ [ 16 maj 2004, 18:16 ]
Titel: 

Ændringer
stempler mener at de har ca 10/1 i komp forhold
motorstyring
Kobling
Transmission
BREMSER !!!
UNDERVOGN
større køler
Oliekøler
udstødning
Og tilsidst venligt politi og Synsmænd.

MVH

Morten

Forfatter:  brunochristensen [ 16 maj 2004, 19:23 ]
Titel: 

øøøø større toppakning eller dreje af stemplerne....

MVH Bruno

Forfatter:  Dagooz [ 16 maj 2004, 23:39 ]
Titel: 

brunochristensen skrev:
øøøø større toppakning eller dreje af stemplerne....

MVH Bruno


Bare af nysgerrighed men jeg mente egentlig at enten drejede man af stemplerne eller også monterede man turbo. At gøre begge dele øger vel egentlig bare risikoen for at stemplerne ikke kan klare det øgede tryk?

Dagooz

Forfatter:  Tiis [ 17 maj 2004, 14:58 ]
Titel: 

Dagooz skrev:
brunochristensen skrev:
øøøø større toppakning eller dreje af stemplerne....

MVH Bruno


Bare af nysgerrighed men jeg mente egentlig at enten drejede man af stemplerne eller også monterede man turbo. At gøre begge dele øger vel egentlig bare risikoen for at stemplerne ikke kan klare det øgede tryk?

Dagooz



Man drejer af stemplerne for at sænke Komp., til tryk ladning.
Hvis man da ikke vil købe lav komp. smedestempler, eller bruge to toppakninger
Måske ikke den bedste løsning.... :roll:

Tror ikke det er det øgede tryk....snarer varmen stemplerne dør under!


Martin

Forfatter:  Dagooz [ 17 maj 2004, 18:15 ]
Titel: 

Så det vil reelt sige at alle de gange man har spøgt med at man ville sætte turbo på sin motor og har fået at vide at det er hamredyrt da man så både skulle skifte manifold og have smedede stempler så er det folk der ved for lidt om det??? Havde nu egentlig også en ide om at det ikke kunne passe...

Dagooz

Forfatter:  Tiis [ 17 maj 2004, 18:28 ]
Titel: 

Dagooz skrev:
Så det vil reelt sige at alle de gange man har spøgt med at man ville sætte turbo på sin motor og har fået at vide at det er hamredyrt da man så både skulle skifte manifold og have smedede stempler så er det folk der ved for lidt om det??? Havde nu egentlig også en ide om at det ikke kunne passe...

Dagooz


Det er da klart det bedste med smedede stempler.
Men hvis man køre med lavt tryk ( 0,5bar ) og en god motorstyring, er der som regl ikke de store prob. (ud over et stører slid på motoren, gearkasse,kobling osv. ) :roll:

Men et værksted der mont. skal jo også tjene penge?
og det er her der er penge at spare!
:lol:


Martin

Forfatter:  Dagooz [ 17 maj 2004, 19:13 ]
Titel: 

[quote="Tiis

Men et værksted der mont. skal jo også tjene penge?
og det er her der er penge at spare!
:lol:


Martin[/quote]

Helt enig. Ifølge min chef der selv er mekaniker sparede jeg 1500 ved selv at montere sænkningsfjedre den anden dag. Tog ca fire timer så det var sgu det værd!

Dagooz

Forfatter:  Morten VJ [ 19 maj 2004, 19:59 ]
Titel: 

Tiis skrev:
Dagooz skrev:
Så det vil reelt sige at alle de gange man har spøgt med at man ville sætte turbo på sin motor og har fået at vide at det er hamredyrt da man så både skulle skifte manifold og have smedede stempler så er det folk der ved for lidt om det??? Havde nu egentlig også en ide om at det ikke kunne passe...

Dagooz


Det er da klart det bedste med smedede stempler.
Men hvis man køre med lavt tryk ( 0,5bar ) og en god motorstyring, er der som regl ikke de store prob. (ud over et stører slid på motoren, gearkasse,kobling osv. ) :roll:

Men et værksted der mont. skal jo også tjene penge?
og det er her der er penge at spare!
:lol:
I sidste ende re det et spørgsmål om hvor grundigt man har under søgt emnet.
Og og man vil acceptere en foringet levetid på stempler,pga. thermisk overbelastning spesielt hvis de er afdrejet. Eller utætte toppakninger hvis de er doppelte.
Så undersøg sagerrne inden man beslutter sig for hvad man vil lave.
Er det en nytårs raket eller en måneraket man vil lave, der er jo forskel på prisen.
Selv følgellig skal der tjenes penge, men de haar jo også en garenti bestemmelse de skal op fylde. Hvor det kort fortalt min skal kunne holde i 3år, og så kan man ikke tillade sig at skyde genveje.

MVH

Morten


Martin

Forfatter:  Morten VJ [ 19 maj 2004, 20:03 ]
Titel: 

Dagooz skrev:

Helt enig. Ifølge min chef der selv er mekaniker sparede jeg 1500 ved selv at montere sænkningsfjedre den anden dag. Tog ca fire timer så det var sgu det værd!

Dagooz


Har du efterfølgende fået justeret hjulvinklerne?
Ellers vil besparelsen lynhurtigt blive ædt op af det forøgede dækslid

MVH

Morten

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/