Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 23:35

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel: Kit-car
kan/må man syne en kit-car (en bil man selv har bygget) i danmark... hvis man køber et bygge-sæt i tyskland eller england...

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel: Re: Kit-car
Det vi jeg også vide !!!Jeg læste mig til ad det er næsten umulig i dag pga crasch test a bilen.Type godtkendelse osv,an kan være heldig at finde en eldre projekt med DK papirer .

Junior Medlem

det er muligt at syne en del af dem men projekte skal af afgift og synsmæssige være bygget på en gamme ramme fra en dansk indregistreret bil, vw boble, gammel usa ramme etc.

jeg er selv ved at bygge en hot rod så hvis du skal have lidt gode råd er du velkommen til at skrive til mig på jakob@regeur.dk

Det var fedt at få at vide at det kan lade sig gøre...:-D men jeg begynder nok først om et halvt års tid... jeg skal lige ind og springe først... men jeg kan jo godt begynde at lede efter en man syndtes om... er der nogle der ved om der er noget på nettet man kan se... På forhånd tak.... PS: FED... hjemmeside... :-)) :-)) :-))

Nu, kunne jeg forestille mig at der er mange her inde som der har set "En bil fødes" på Discovery, ville det være muligt at lave sådanne et projekt her hjemme??? Og hvad ville der så være af reg. afgifter???
Er der forrsten nogen der ved et par hjemmesider hvor man kan finde sådan nogle sæt???

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Det nærmeste på en cobra er denne bygget på en 68-82 vette ramme. Den er lidt bredere end en rigtig cobra for at passe men så passer den også bedre til en dansker. Så hvis du har ca 300000 under hovedpuden skulle det ikke være noget problem at få den synet.
www.vipercarparts.com/group/cobrette.html
Eller måske en 1200 hk vette på ebay
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 1874582531
Carrol shelby sælger vist stadigvæk en sammel selv kitcar udgave af cobraen med papirer men dyr og umuglig at miljø godkende i dk

Hej.

Jeg har selv kigget på det byggesæt de bruger på Discovery, men ak... Jeg har talt med færdselsstyrelsen som var meget hjælpsomme mht. hvilke krav der skulle være på plads og hvilke papirer jeg skulle ha udfyldt, men der er nogle krav til crashtest som jeg mener ikke var opfyldt, så jeg droppede planen igen. Desuden skal sådan en Cobra jo ha en ordentlig V8, og det gider jeg slet ikke tænke på når vi snakker forureningskrav. Desuden skal der jo betales fuld afgift.

Jeg har i stedet fundet 2 "Lotus 7" replikaer som ser meget mere spændende ud. Kan bygges for omkring 60-80.000 plus afgift. Så jeg tror det kan gøres for omkring 200-250.000 i alt. Ikke dyrt for en bil der gåt 0-100 på 5.2 og æder stort set alle andre når vi snakker køreegenskaber. :-))

/Brian

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Du får da samme problem med lotus kopien hvis ikke den er lavet af lotus er det jo bare en gang sammensvejsede rør der skal gennemlyses chrashtestes trykprøves + rystetestes og motoren skal følge de nye eu 200? regler. Som du så på discovery tillod de 4.5% co på hjemmebyggede biler men det er jo england. Cobretten er bygget på en corvette ramme

www.vipercarparts.com/group/cobrette.html

http://www.vipercarparts.com/carjpgs/cob1.jpg

OKay, så det vil sige sig, at man lige så godt kan droppe alle tanker om sådanne et projekt.... :(
Danmark er sq ik et bilvenligt land.... :-( :´-(

Hvis du vil bygge kit-car på f.eks. en Vw bund så prøv at gå ind på www.vwnettet.dk og find deres søgefelt - der kan du muligvis finde indlæg omkring emnet (Prøv at søge på f.eks. kitcar, replica, byggesæt .. what'ever - der kan du nok finde noget!) :-)

Var der iøvrigt ikke et dansk firma i Jylland der producerede Lotus 7 replica'et Firmaet's biler hed så vidt jeg husker "Ester Seven" - det var kit cars monteret med Toyota's Twin Cam motorer fra Corolla. Jeg aner ikke om firmaet lever endnu ...

En anden mulighed er "Kit og byggy service" de sælger glasfiber ting og sager til byggy'er og kan vist også skaffe andre kit cars til opbygning på Vw-bund. http://www.kitogbuggyservice.dk

Håber du kan bruge noget af det ... :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time