Powerforum
http://powerforum.dk/

Benzintryk
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=8412
Side 1 af 2

Forfatter:  Touring [ 09 maj 2004, 15:25 ]
Titel:  Benzintryk

Nogen ideer til hvordan man laver højere benzin tryk, kan man sætte to pumper i serie, vil det fordoble trykket...?

Forfatter:  Morten VJ [ 09 maj 2004, 16:49 ]
Titel: 

Benzintrrykket styres først og fremmest af regulatoren, og det makstryk pumpen kan give. normalt over 6 bar ved en sund pumpe.
Jeg vil anbefale at paralelkoble pumperne daa de milster volumem ved meget højere tryk end de er designet til.
Den bedste løsning ville være at få nogle dyser i den rigtige størrelse, da man aldrug helt ved hvad der sker med forstøvning, og volumen hvis de skal arbejde med et tryk der er doppelt så stort som de er beregnet til.

MVH

Morten

Forfatter:  hYe [ 10 maj 2004, 07:07 ]
Titel: 

Citat:
Den bedste løsning ville være at få nogle dyser i den rigtige størrelse, da man aldrug helt ved hvad der sker med forstøvning, og volumen hvis de skal arbejde med et tryk der er doppelt så stort som de er beregnet til.


Trykket vil ikke blive dobbelt så stor, det villle kunne levere dobbelt så mange l/min....

Men det er vel også løsning nok.. :D

Forfatter:  Touring [ 10 maj 2004, 14:05 ]
Titel: 

Er der en pumpe som folk normalt sværger til at bruge når den alm. bliver for svag..?

Forfatter:  bmwmanden [ 10 maj 2004, 20:28 ]
Titel: 

Bare køb en bosch pumpe der kan levere det ønskede l/timen...

Forfatter:  HenrikGM [ 10 maj 2004, 21:43 ]
Titel: 

Vi har vist lige lidt pumpeforvirring her.

Parrallelkoblede pumper giver ideelt den dobbelte mængde,samme tryk
Reelt næppe mere end 20-50% større mængde, grundet tab.


Seriekoblede pumper medfører to tryktrin.
Volumen vil være den samme eller STØRRE for een pumpe, og trykket vil stige temmeligt meget.

Att. Touring:
Hvis du vil have større tryk(hvorfor dog det?) så skal du seriekoble pumperne. hold trykket på 1.pumpe på ca. 1/3 af det ønskede maxtryk, dog aldrigt over 1,5bar(ca. værdier!) og giv den resten over 2. pumpe.

Det vil ende med at give dig mellem 40 og 90% mere tryk v. samme flow(anslået værdier)

Man parallelkobler stort set aldrig pumper på gadebiler da det medfører nogel store problemer.

Grunden til at to seriekoblede pumper giver mere mængde er at man flytter pumpens driftspunkt NED i karakteristikken, og pumpen bliver mere effektiv idet den skal arbejde mod et mindre tryk.

Forfatter:  Damborg [ 11 maj 2004, 00:01 ]
Titel: 

http://www.stealth316.com/2-fuelpumpguide.htm

faldt lige over denne side...
har ikke lige selv læst på den.. måske i morge. :lol:

Forfatter:  Morten VJ [ 11 maj 2004, 06:37 ]
Titel: 

Prøv at få fat i en af disse 2 pumper
http://www.bosch-motorsport.de/deutsch/ ... FP-200.pdf

MVH

Morten

Forfatter:  HenrikGM [ 11 maj 2004, 08:18 ]
Titel: 

alm boschpumper i den størrelse, feks 911Turbo olign. koster i omegnen af 2k stykket.

Har du nogen ide om hvad bosch MOTORSPORT pumper koster, og hvor man køber dem?

Forfatter:  Damborg [ 11 maj 2004, 12:02 ]
Titel: 

Toyota Supra Twin resnr: 195130-0771
260 lph @ 43 psi; 220 lph @ 58 psi; @ 12 V 1.
290 lph @ 43 psi; 260 lph @ 58 psi; @ 14 V 1.

Koster 2200kr det er da oki for sådan en kraftig pumpe..

Men det dur vel ikke hvis den er beregnet til at sidde i tanken..

Og Tourings sidder ved panelet..?

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/