Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Benzintryksregulator... http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=8379 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Touring [ 05 maj 2004, 22:58 ] |
Titel: | Benzintryksregulator... |
Jeg har sådan her en model, er der nogen der ved hvordan den virker...? ![]() |
Forfatter: | Carsten 205 GTI 1,9 T [ 06 maj 2004, 09:25 ] |
Titel: | |
Tjah, det er en progressiv tryk regulator. Den kobles i serie med den almindelige tryk regulator, og den kan hæve dyse trykket i takt med der kommer ladetryk. |
Forfatter: | Touring [ 07 maj 2004, 08:47 ] |
Titel: | |
skruer man ind eller ud for at hæve trykket.. havde måler på igår og ved kunstigt 0,8 bars tryk gav den 5 bar.. men bilen tændingsbanker ved fuld gas, så jeg tror ikke helt den bliver lavet 5 bar. |
Forfatter: | Anders [ 07 maj 2004, 11:06 ] |
Titel: | |
Det er jo ikke sikkert din benzinpumpe kan gi det benzintryk den skal bruge. Det kunne min ikke så jeg kører med to pumper. |
Forfatter: | Spyde [ 07 maj 2004, 11:27 ] |
Titel: | |
ANDERS hvor meget tryg skal din benzinpumpe da kunne give når du køre med tryg |
Forfatter: | Touring [ 07 maj 2004, 15:00 ] |
Titel: | |
Tak for tippet, men det var ikke rigtigt det jeg spurgte om, pumpen laver 6 bar så der burde være nok. MEN! Skal studsen ind eller ud...? |
Forfatter: | Anders [ 07 maj 2004, 20:02 ] |
Titel: | |
ind for mere benz. Jeg ved ikke helt hvad tryk den køre med ved fuld ladetryk. Men med en pumpe kunne den ikke gi tryk nok med forbrug. mvh Anders |
Forfatter: | Morten VJ [ 07 maj 2004, 20:44 ] |
Titel: | |
Mht benzin trykket er det meget enkelt På en linær regulator er det grundtryk ved atmosfæretryk+ ladetryk= benzintryk På en progessiv er det grundtryk + ladetryk' med den faktor at regulatoren giver= benzintryk En benzin pumpe er opgivet til et antal l/t ved et vist tryk normalt 3 bar med elektronisk indsprøjtning, hæver man trykket falder mængden. En tommelfinger regel fra kaburatortiden siger at pumpen skal kunne levere 1/2 l/t pr hk motoren yder. problemet med tændingsbanken kan være for højt tryk, med for tidlig tænding, og forhøj kompression. Selv om du tilsætter hele verdens benzin produktion ![]() MVH Morten |
Forfatter: | Touring [ 09 maj 2004, 15:27 ] |
Titel: | |
Det viste sig at benzintryksregulatoren var en smule utæt, og det samme var en af dyserne .. efter det er blevet fikset er der ingen tændingsbanken.. ny rykker den bare! ![]() |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |