Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
2,2 krumptap i 2,4 cih http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=8321 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | Heino W [ 29 apr 2004, 22:04 ] |
Titel: | 2,2 krumptap i 2,4 cih |
har hørt at det kan lade sig gøre at lægge en 2,2 krumptap i en 2,4 for at sænke komp. Men så får man jo forbrændingen ned i cylinderne, sker der noget ved det når jeg har skæreringstoppakning i? Komp forholdet skulle gerne blive 7,5-8:1 håber der er nogen som ved noget om det da jeg er lidt på bar bund her _________________ Mvh. Heino |
Forfatter: | Gæst [ 04 maj 2004, 12:44 ] |
Titel: | |
Der er risiko for tændbanken når stemplet ikke går op til kanten. Volvo b230 turbo stempler kan vist bruges 2.2 har standard 41.15 fra center af krydspinden til toppen hvor volvo har 39.9 mm (ihvertfald en b234f). Husk 2.4 har 6 mm længere plejestænger hvis du begynder at bytte mellem 2.2 og 2.4 |
Forfatter: | heino w [ 04 maj 2004, 13:38 ] |
Titel: | |
har lige snakket med bo fra westspeed og ifølge ham kan den opsætning sagtens bruges med hensyn til brugen af volvo stempler har jeg kun hørt dårligt en kammetrat køre med dem og han laver ikke andet end skifte stempler ![]() |
Forfatter: | scotten [ 12 maj 2004, 18:02 ] |
Titel: | |
Nu er det bare lige at du kommer til at køre omkring eller under 6:1 i komp-forhold... OG for øvrigt skulle de Volvostempler være gode for ca 400 hk, ifølge Westspeed.....Det kræver bare at man ved, hvad man laver når den køres ind...Man kan jo lærer...Jeg er også under "uddannelse"..HELE TIDEN ![]() |
Forfatter: | HenrikGM [ 12 maj 2004, 19:18 ] |
Titel: | |
heino w skrev: har lige snakket med bo fra westspeed og ifølge ham kan den opsætning sagtens bruges med hensyn til brugen af volvo stempler har jeg kun hørt dårligt en kammetrat køre med dem og han laver ikke andet end skifte stempler
![]() Mon ikke han gør noget lidt forkert så, eller også strejker stemplerne over at være kommet i en skodblok... ![]() Andre har lokket op til 500hk ud af den motor dine stempler er snuppet fra, så mon ikke det er din kammerat der har lavet en fejl40 et sted? Svenskerne slipper endda afsted med at lette de pågældende stempler med små 100 gram/styk uden det ødelægger holdbarheden. Stemplerne er smedede, iøvrigt af Mahle, så holdbarheden på stemplerne er vist ikke det egentlige problem... |
Forfatter: | scotten [ 12 maj 2004, 19:40 ] |
Titel: | |
@Henrik GM. Nu er jeg sq forvirret...Smedet stempel siger du?? Har lige stået med 4 sådanne propper i hånden..Godtnok var de også fra Mahle...MEN af trykstøbt aluminium...Så er det jeg vil spørge..HVORNÅR er stempler smedet?? Bare lige så jeg også kan blive klogere ![]() ![]() |
Forfatter: | Bjarne Andersen [ 12 maj 2004, 21:24 ] |
Titel: | |
hvad måler de stempler i snakker om i mm??? |
Forfatter: | HenrikGM [ 12 maj 2004, 21:43 ] |
Titel: | |
scotten skrev: @Henrik GM.
Nu er jeg sq forvirret...Smedet stempel siger du?? Har lige stået med 4 sådanne propper i hånden..Godtnok var de også fra Mahle...MEN af trykstøbt aluminium...Så er det jeg vil spørge..HVORNÅR er stempler smedet?? Bare lige så jeg også kan blive klogere ![]() ![]() Det kan godt være svært at se forskel med det blotte øje.Formene er ret præcise, så et støbt versus smedet stempel kan blive umuligt at afgøre alene ud fra udseendet. Stempler i Volvos turbomotorer er alle smedet, på nær i B230 motorer i årgangene -85 til og med -89. Selv min gamle 240Turbo-83 er født med smedede stempler. Trykstøbte stempler er lavet ved at "pumpe" alu i en passende form og lade det køle af. Smedede stempler er ,populært fortalt, lavet ved at kaste en klat aluminium i en form, og derefter lukke formen så den flydende aluminium mases ud i alle kanter og hjørner. Forskellen synes ubetydelig, men der sker en ændring i aluminiummet i processen, og det er den vi er efter. Derudover er smedede stempler ofte lavet i en betydeligt sejere aluminium, og alene af den grund stærkere overfor tændingsbanken. |
Forfatter: | HenrikGM [ 12 maj 2004, 21:46 ] |
Titel: | |
scotten skrev: @Henrik GM.
Nu er jeg sq forvirret...Smedet stempel siger du?? Har lige stået med 4 sådanne propper i hånden..Godtnok var de også fra Mahle...MEN af trykstøbt aluminium...Så er det jeg vil spørge..HVORNÅR er stempler smedet?? Bare lige så jeg også kan blive klogere ![]() ![]() Det kan tænkes du vil få lidt godt info flået ud af dette link iøvrigt: http://www.hoon.tk/tech_tips/pistons.html |
Forfatter: | Transitfar [ 12 maj 2004, 22:36 ] |
Titel: | |
Hvordan kan een slags aluminium være "sejere" end en anden slags? Jeg ved lidt om eutektonik, skal jeg så studere på dit link, eller har du andre bedre links?? Jeg er jo ved at rydde op ovre i garagen, og så vil jeg jo nødig spilde min tid på at læse noget, som jeg ved i forvejen.. ![]() |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |