Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 21:45

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 21 jun 2004, 22:58 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 19 jun 2004, 22:51
Indlæg: 16
Hej.

Jeg skal mont. en BOV (Forge fmdv004), og bleed ventil (Forge) i kabinen på min kammerats 745i.
Er der nogen herinde der kan huske hvilket ladetryk den er født med ?
Har nogen herinde erfaringer med et evt. maks ladetryk ?
Her tænker jeg både på den orig. motors mekaniske del og hvad brændstoftilførselen kan følge med til.

_________________
Med venlig hilsen.

Søren


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jun 2004, 23:01 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 13:13
Indlæg: 255
Geografisk sted: København
Du har vel ikke tænkt dig at monterer en bleed ventil uden at kunne se hvad tryk den kører med?!?!? :shock:

men lad mig lige få trykket at vide, da jeg har købt en wastegate fra en 745i og vil gerne vide hvad den standard lader med! :wink:

_________________
-- If it has wheels, I can race it --


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jun 2004, 00:07 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 19 jun 2004, 22:51
Indlæg: 16
Nix, der bliver også mont. et ur.
Tror jeg har fundet ud af at den findes i en 0.3bar & 0.5Bar variant.
Kan også læse mig frem til at man med en chip + bleed kan nærme sig 0.7-0.9bar uden modifikationer på brændstofsiden.

SNIP " The standard 745i 3.4 L engine gives 252 HP at 0.3/0.5 bar boost. Engine cutoff is set to 0,7 bar, which many of the 745 owners have unfortunately experienced."

Tror jeg lokker min kami til at købe en chip med det samme :twisted:

Tjek for øvrigt lige denne side :
http://745i.scottiesharpe.com/

_________________
Med venlig hilsen.

Søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jun 2004, 10:04 
Pas på med at tune for meget på den standard motor. Stemplerne har tendens til at brænde af ved meget tryk


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jun 2004, 11:35 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 19 jun 2004, 22:51
Indlæg: 16
Er det noget du har egen erfaring med ?
Har læst at op til 0.9bar ikke skulle være noget problem.
Kræver bare en benzintrykregulator og chip + det allerede omtalte.

_________________
Med venlig hilsen.

Søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jun 2004, 14:28 
Har en kammerat, der har lavet en, der havde brændt et stempel. Det var netop pga. manglende benzin. Han satte en progressiv benzintryksregulator på, og det afhjalp problemet.

En ting er at læse, en anden ting er at erfare. Det kommer helt an på motorens stand. Man må bare prøve sig frem. Det er jo "bare" at høre efter tændingsbanken


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jun 2004, 14:52 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 19 jun 2004, 22:51
Indlæg: 16
745i'eren er mont. med 2 bankesensorer så det bliver næppe noget problem med tændings banken.

_________________
Med venlig hilsen.

Søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jun 2004, 15:47 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2003, 11:05
Indlæg: 253
Geografisk sted: Malmö, Sverige
chevy skrev:
745i'eren er mont. med 2 bankesensorer så det bliver næppe noget problem med tændings banken.

Jeg vil vove at påstå at en motor godt kan tændingsbanke, på trods af at den har 2 bankesensorer...
Bankesensorerne kan jo ikke selv lige montere en progressiv benzintryksregulator, hvis der skulle opstå tændingsbanken? :D

_________________
...Daniel Slater :mrgreen:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jun 2004, 15:58 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 19 jun 2004, 22:51
Indlæg: 16
Nej desværre kan den ikke det :o , men den kan dog trække tændingen så langt mod TDC at blandingen skal være noget mager for at den banker (eller trykket noget høj).

_________________
Med venlig hilsen.

Søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jun 2004, 16:53 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
chevy skrev:
Nej desværre kan den ikke det :o , men den kan dog trække tændingen så langt mod TDC at blandingen skal være noget mager for at den banker (eller trykket noget høj).

Ecuen kan ikke trække mere tænding væk end den er progammeret til. så hvis man modeficere motoren uden at give den mere benzin kan man stå tilbage med en defekt motor.
Personligt syntes jeg ikke at effekten er noget problem.
Men derimod er køreegenskaberne det store problem. Efter 200 opfører den sig som en færge/ gl båd.
Så i første omgang var det nok undervogn/ areodynamik jeg ville gå efter.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team