Powerforum
http://powerforum.dk/

Styring af tænding på en bmw med turbo..
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=7728
Side 1 af 1

Forfatter:  Terra [ 19 mar 2004, 03:05 ]
Titel:  Styring af tænding på en bmw med turbo..

Hejsa..

Jeg sad lige og kiggede lidt på siden, og fik lige lyst til at lufte et problem jeg har med en bmw motor jeg har fået bygget, men ikke kan få til at køre ordentligt.. Eller det vil sige motoren kører fint, men den tændingsbanken helt vildt ved (3500rpm)lige efter den har fået boost for derefter at holde op igen (4000) + at jeg har sat en air fueler på, hvor jeg kan se at den får masser benzin op til ca 5000rpm hvorefter det forsvinder fuldstændigt, ikke en eneste diode tændt..
Motoren er en 2.7l med portet 325 top, ny knast, kortere ventilstyr, ændret anligsflade til ventilerne.... m50 325 stempler, kører med 535 dysser og 535 luftmængdemåler strammet 13 klik, og 5.2bar benzintryk ved max ladetryk 0.85bar.. Turboen er en Garrett Gt25..
Et klogt hoved bildte mig ind at 535 dysser + 535 lmm og benzintryk på 5 bar skulle være nok til 390hk.. Bilen har været på rullefelt hvor den viste 327.4hk v 4784 rpm og 490nm.. men det fremgår tydeligt at udskriften at den får ALT for meget i bunden og kurven falder også drastisk allerede lige omkring 5000rpm..

Mit spørgsmål er så.. Hvordan får jeg lettest og billigst ændret på tænding, og er der noget helt galt med den udregning jeg har fået af vide med de dysser?
Jeg har overvejet rh, de skal have 4800 + moms for at lave en chip til den på rullefelt, men så er der jo ingen justerings muligheder bagefter..

Håber der er nogen der har tid og lyst til at hjælpe mig ;)

Mvh MorbidAngel

Forfatter:  HenrikGM [ 19 mar 2004, 09:49 ]
Titel: 

WOW!

Hvis dit A/F meter styrtdykker så vil jeg æde min hat på(og så næsten da!) at din pumpe ikke kan følge med.

Kadetten gjorde præcist det samme, indtil der kom en pumpe mere på(saab turbo K-jet)

de 5,2bar, har du _målt_ det mens bilen kører?

Hvordan ved du at det er tændingen det er galt med, og kører du med bilens originale tændingsavancering?

Forfatter:  Terra [ 19 mar 2004, 11:13 ]
Titel: 

Hejsa Henrik!

Ja, de 5,2 bar er målt i bilen mens den kører.. Det er ved fuld ladetryk, og der er ikke nogen slinger i valsen med pumpen umiddelbart?!?!
Kører med bilens standard boks, det er den nye boks til dem hvor man ikke kan stille tændingen på fordelerdækslet hvis det siger dig noget?

Mvh Terra

Forfatter:  Jan16v [ 19 mar 2004, 11:51 ]
Titel: 

Hej !!!

Ring til NAAK i aars !

Han forhandler og montere unichip, Chippen er en boks som sættes sammen til at køre med din originale styreboks, den kan styre tændning og benzin. Mener man kan få et mondul så den også kan styre ladetryk ! Den koster ca 6000 kr inkl. montering og indkøring og kan justeres et uendeligt antal gange !

Har selv haft meget fornøjelse på min egen golf 2 16v. Chippen kan også tages med til din næste bil hvis du ønsker det :)

Mvh Jan!

Forfatter:  bmwmanden [ 19 mar 2004, 14:30 ]
Titel: 

Hej

Dit problem er meget typisk for den motor du kører med. For lige at starte med dyserne, så duer de ikke til 390 hk det er helt hen i vejret! Hvis du skal have nogle dyser til omkring de 400hk skal du have 500ccm dyser. Med hensyn til tændingen så er en programerbar boks det du leder efter(det har jeg sagt til mange efterhånden :)) Kontakt viborg autoteknik, de ved ALT om den motor og de problemer du har. De kan lave en fuld programerbar boks med antilag, launchkontrol og en masse andre lækkerier for 15.000 inkl. moms og indkøring på rullefelt. Det kører bare!
Hvilken benzinpumpe bruger du? Jeg vil nu mene at kører med 5.2 bar benzintryk ikke er så forfærdeligt godt. Få evt fat i en pumpe fra en ældre porsche turbo, de kan levere en god mængde benzin ved et ganske lavt tryk og så fås de for en 2000kr.

Forfatter:  Gæst [ 20 mar 2004, 08:23 ]
Titel:  Re: Styring af tænding på en bmw med turbo..

Terra skrev:
Hejsa..

Jeg sad lige og kiggede lidt på siden, og fik lige lyst til at lufte et problem jeg har med en bmw motor jeg har fået bygget, men ikke kan få til at køre ordentligt.. Eller det vil sige motoren kører fint, men den tændingsbanken helt vildt ved (3500rpm)lige efter den har fået boost for derefter at holde op igen (4000) + at jeg har sat en air fueler på, hvor jeg kan se at den får masser benzin op til ca 5000rpm hvorefter det forsvinder fuldstændigt, ikke en eneste diode tændt..
Motoren er en 2.7l med portet 325 top, ny knast, kortere ventilstyr, ændret anligsflade til ventilerne.... m50 325 stempler, kører med 535 dysser og 535 luftmængdemåler strammet 13 klik, og 5.2bar benzintryk ved max ladetryk 0.85bar.. Turboen er en Garrett Gt25..
Et klogt hoved bildte mig ind at 535 dysser + 535 lmm og benzintryk på 5 bar skulle være nok til 390hk.. Bilen har været på rullefelt hvor den viste 327.4hk v 4784 rpm og 490nm.. men det fremgår tydeligt at udskriften at den får ALT for meget i bunden og kurven falder også drastisk allerede lige omkring 5000rpm..

Mit spørgsmål er så.. Hvordan får jeg lettest og billigst ændret på tænding, og er der noget helt galt med den udregning jeg har fået af vide med de dysser?
Jeg har overvejet rh, de skal have 4800 + moms for at lave en chip til den på rullefelt, men så er der jo ingen justerings muligheder bagefter..

Håber der er nogen der har tid og lyst til at hjælpe mig ;)

Mvh MorbidAngel

Forfatter:  Gæst [ 20 mar 2004, 08:28 ]
Titel:  Re: Styring af tænding på en bmw med turbo..

Terra skrev:
Hejsa..

Jeg sad lige og kiggede lidt på siden, og fik lige lyst til at lufte et problem jeg har med en bmw motor jeg har fået bygget, men ikke kan få til at køre ordentligt.. Eller det vil sige motoren kører fint, men den tændingsbanken helt vildt ved (3500rpm)lige efter den har fået boost for derefter at holde op igen (4000) + at jeg har sat en air fueler på, hvor jeg kan se at den får masser benzin op til ca 5000rpm hvorefter det forsvinder fuldstændigt, ikke en eneste diode tændt..
Motoren er en 2.7l med portet 325 top, ny knast, kortere ventilstyr, ændret anligsflade til ventilerne.... m50 325 stempler, kører med 535 dysser og 535 luftmængdemåler strammet 13 klik, og 5.2bar benzintryk ved max ladetryk 0.85bar.. Turboen er en Garrett Gt25..
Et klogt hoved bildte mig ind at 535 dysser + 535 lmm og benzintryk på 5 bar skulle være nok til 390hk.. Bilen har været på rullefelt hvor den viste 327.4hk v 4784 rpm og 490nm.. men det fremgår tydeligt at udskriften at den får ALT for meget i bunden og kurven falder også drastisk allerede lige omkring 5000rpm..

Mit spørgsmål er så.. Hvordan får jeg lettest og billigst ændret på tænding, og er der noget helt galt med den udregning jeg har fået af vide med de dysser?
Jeg har overvejet rh, de skal have 4800 + moms for at lave en chip til den på rullefelt, men så er der jo ingen justerings muligheder bagefter..

Håber der er nogen der har tid og lyst til at hjælpe mig ;)

Mvh MorbidAngel


hej min ven.

jeg roder selv med turbo, har også prøvet bmw turbo, du kan lige så godt
montere et prof styresystem, først som sidst, det org kan ikke følge med
og en unichip vil hjælpe, ja men er ikke nok, har selv uni på volvo 240, godt nok men no 1 ER en rigtig styrebox, nokkens koster 15000 incl alt
og det dur, han kan så styre din tænding og benzin uden nogen problem, dyrt men du får kun bøvl intil da.

vh jan

Forfatter:  Havneren [ 20 mar 2004, 12:55 ]
Titel: 

Hejsa...

Det var da en ret lille turbo du har valgt til bilen syntes jeg. Det med de 335 dyser. Det har bmwmanden nok ret i. De dur ikke! Det kan også sagtens forklare hvorfor du ikke har mere benzin når du kommer på i omdr. da du simpelt hend er ude over kapasiteten af dyserne. Prøv ad at aflæs bosch nummeret på dyserne. Så kan du slå dem op og se hvor meget de giver. Nu kan jeg ikke huske om en 335 er en 6 bener eller en 8 bener. Det er da en 6 bener ikke? og så vil jeg tro de er en anelse over 200ml... alt for lidt.

Det med din tændingsbanken... Det er vel ikke sådan at den reelt også kører for bager der så??? og derfor banker...

v/h christian

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/