Powerforum
http://powerforum.dk/

Turbo på opel C20XE
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=7478
Side 1 af 2

Forfatter:  Brian BK [ 01 mar 2004, 18:31 ]
Titel:  Turbo på opel C20XE

Nu er jeg endelig kommet igang med mit turboprojekt på min gamle kadett. :D

For at sænke kompressionen på den nuværende c20xe motor havde jeg tænkt på at bruge krumtappen fra en 18E eller SE (hvad er forskellen??). Men passer den sammen med blokken og plejlstængerne, og kan den holde?

Hvad skal jeg gå ned på i komp.?

Møllen er fra en Escort Cosworth.

Mvh Brian.

Forfatter:  Hald79 [ 01 mar 2004, 19:50 ]
Titel: 

hejsa.....

der er meget bøvl ved at monterer en krumtap far en 1.8 da du for det første skal til ar høvle 2mm af blokken for at op det rette komp. forhold derefter sakl du have en svinghjule der passer på 1,8 krumtap da det ikke er den samme som sidder på en c20xe. Dette svinghjule skal så tilpasses hvis du vil montere en 230mm kobling som C20XEér anvender.
men hvis du forsætter med planen om 1,8 krumtap så JA den passe i blokken og plejlstængerne fra din C20´XE´er passer også på krumtappen.
(Husk lige og få det hele afbalanceret inden du samler det)

den bedste og billigste måde er at montere stempler fra en C20LET samt en toppakning fra en Z20LET da den er af 4 lag stål.

Stempler kan købes hos bo i Kvong til 4500 kr. og toppakningen koster hvis omkring 300 kr.

MVH Jens Hald

Forfatter:  Brian BK [ 01 mar 2004, 20:04 ]
Titel: 

Er det stemplerne der gør at komp. er lavere i en LET motor???

Det andet skulle vel være til at lave, da jeg har en 18E motor til at stå, og jeg har adgang til´drejebænk og fræser.

Jeg var bare i tvivl om det kunne holde.
Og det skal bare lave 100%

Forfatter:  Hald79 [ 01 mar 2004, 20:18 ]
Titel: 

ja det er stemplerne..........

du skal huske både at planslibe blokken og toppen.......

mvh Jens Hald

Forfatter:  Brian BK [ 01 mar 2004, 20:22 ]
Titel: 

Så bliver kompressionen vel ikke laver end 9:1, som den er standard i en LET.
Jeg ville egentlig gerne længere ned.

Forfatter:  Hald79 [ 01 mar 2004, 20:27 ]
Titel: 

så drej lidt af let stemplerne.......snak med anders herinde fra det gjorde han.........´

MVH Jens Hald

Forfatter:  Brian BK [ 01 mar 2004, 20:36 ]
Titel: 

Er der ikke undersmøring af stemplerne i en LET?

Forfatter:  Hald79 [ 01 mar 2004, 22:01 ]
Titel: 

det er jeg 99% sikker på at der ikke er.........det ved Claus A herinde fra......

Det er noget dem er vil have meget effekt eftermonterer.......


MVH Jens Hald

Forfatter:  Buus [ 02 mar 2004, 00:47 ]
Titel: 

Der er ikke undersmøring af LET stempler.....

Jeg holder med Hald79... let stempler og drej noget af dem hvis du vil længere ned....

Men det kommer vel meget an på hvor stor effekt du vil have ud af motoren, hvilken kompression du vil ned på..... snakker vi 200hk er der vel ingen grund til at gøre mere...

Forfatter:  Brian BK [ 06 mar 2004, 14:24 ]
Titel: 

Jeg havde nu regnet med omkring 300 hk.

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/