Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 06:57

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior Medlem

Geografisk sted: copenhagen
er der noget med at man ikke bare ukritisk skal sætte anden diameter udstødning på en bil med turbo? noget med modtryk eller sådan noget lignende så man risikerer at miste effekt ved at sætte anden udstødning end standard på?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Turbo biler skal have så lidt modstand så muligt så bare på med det største du kan finde.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Nå, vil du allerede til at ødelægge den fine Rover??? :wink:
Husk på, at den maskine allerede er presset til grænsen!!!
Men jeg tror dog ikke at du ødelægger noget ved at sætte en større udstødning på.
Og det er rigtigt, at der skal være så frit et flow som muligt efter turboen.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Junior Medlem

tak, hører ofte noget med et halvt øre - ved ikke lige hvad der sker med de sidste 1½ :oops:

næh, jeg vil ikke ødelægge den, men er lidt skuffet over den potte der sidder standard og ser fin ud indtil man ser lidt nærmere efter og "afgangsrørene" blot er nogle pynterør sat udenpå noget meget kedeligt - og da den nu er begyndt at "prutte" lidt må jeg jo lige undersøge mulighederne, hvis det viser sig at jeg ikke kan udskyde udgiften med en svejselap.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
hsahirf skrev:
tak, hører ofte noget med et halvt øre - ved ikke lige hvad der sker med de sidste 1½ :oops:

Tja, kender det kun alt for godt selv.
Jeg er stokdøv på det ene øre, og har kun selektiv :!: hørelse på det andet... :wink:
Men man kan læse sig til meget!!
Jeg kender ikke det mulige potentiale på din motor, men som jeg tidligere har fortalt, så har mange brændt nallerne på netop den maskine.
En voksen udstødning kan du dog roligt sætte på, den vil næppe forårsage et nedsmeltet stempel :wink: .

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Junior Medlem

ok - jeg har ingen ambitioner om motortuning, den rykker fint til mit behov. Men hvis jeg, når et eller andet alligevel skal skiftes, kan få noget der er lidt lækrere end standard for en beskeden merpris, så gælder det jo om at benytte muligheden for at forkæle sig selv :wink:

Titel:
hsahirf skrev:
ok - jeg har ingen ambitioner om motortuning, den rykker fint til mit behov. Men hvis jeg, når et eller andet alligevel skal skiftes, kan få noget der er lidt lækrere end standard for en beskeden merpris, så gælder det jo om at benytte muligheden for at forkæle sig selv :wink:

ja men pas nu på hvis du fjerner alt modtrykket kommer den til at køre dårligere når du ikke har tryk på..og det har man jo ikke det meste af tiden...

Titel:
Junior Medlem

Anonymous skrev:
ja men pas nu på hvis du fjerner alt modtrykket kommer den til at køre dårligere når du ikke har tryk på..og det har man jo ikke det meste af tiden...

michael d skrev:
Turbo biler skal have så lidt modstand så muligt så bare på med det største du kan finde.
...

okay, nu er det lige at jeg blev forvirret.....

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
ingen grund til forvirring, gæsten ved bare ikke helt hva han snakker om! når der er turbo på skal der være mindst mulig modstand! om du har tryk på eller ej sidder turboen jo STADIG som en "forhindring" for udstødningsgassen! så efter turboen skal der være så fri udblæsning som muligt :wink:

Titel:
Mester Medlem

Det er jo af hensyn til motorstyringen (AFR) at man skal passe lidt på med at ændre noget. Hvis man har justerings muligheder så skal det bare bygges om og justeres ind bag efter. Det er ikke usandsyneligt at du også hæver ladetrykket ved at få mindre modtryk efter turboen... Bare benzinen følger med er det jo fint nok.

v/h christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time