Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
RS Turbo effekt problemer.. http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=7405 |
Side 1 af 5 |
Forfatter: | Sønder RST. [ 24 feb 2004, 22:43 ] |
Titel: | RS Turbo effekt problemer.. |
Hey hey.. Jeg har lige fået monteret en cvh34 kent cams knast og justeret ladetrykket op til 0,8 bar, og derefter er den justeret ind med blandning og tændning osv. på rullefelt og der ga den kun sølle 143hk..??? Hvad kan det være???? Håber der er nogen der har nogle forslag... |
Forfatter: | Ole.. [ 25 feb 2004, 02:17 ] |
Titel: | |
De 143hk er det på hjulene, eller er det på svinghjulet? Hvad sagde momentet? Hvilken chip køre du med, er det standart luftfilter og udstødning du køre med? er der evt andre modificeringer? |
Forfatter: | Sønder RST [ 25 feb 2004, 16:50 ] |
Titel: | |
Momentet kender jeg ikk det viser testen ikk noget om.. Der står motorens effekt er målt på rullefelt så det er vel på hjulene..? Der er monteret JR filter og det er standard chip og udstødning.. til knast kittet fulgte der også fjedre med men de er ikke skiftet endnu der sidder dobbelt fjedre i nu, men kan det have noget at sige..??? |
Forfatter: | Ole.. [ 25 feb 2004, 19:12 ] |
Titel: | |
Den må være chippet hvis den køre med 0.8bar ! ![]() Det er ikke muligt at kommer over 0.72bar med standart ecu! Hvem har udført testen? Det er normalt at man for momentet med på parpiret da den er mindts ligeså vigtig som hestekræfter. (hvis ikke mere vigtig) De 143hk kan ligeså godt være på svinghjulet som det kan være på hjulene! Men siger du at der står "motorens effekt er målt på rullefelt" ? For så er de 143hk på svinghjulet!! Men igen hvem har justeret/målt den? kan du scanne rullefelt testen ind? står der slet ikke andet på parpiret andet end hk, blev der fortaget en 4-gas måling under indkøring på feltet? |
Forfatter: | Sønder RST [ 25 feb 2004, 21:57 ] |
Titel: | |
Det er da nok muligt den er chippet så men det er den blevet før jeg fik den så.. Den er målt og justeret ved Bosch Autoteknik ved sæby i nordjylland.. På rullefelts testen er der kun angivet effekt i form af kw og så så er der angivet km/h på den også,den viser intet om momentet.. På regningen har de skrevet "udmåling af motorens effekt". og kontrol og justering af benzin/luftblanding i tomgang, dellast og fuldlast ved kørsel på rullefelt. Og så selvfølgelig tændning og knasttiming.. Det er hvad de har lavet... |
Forfatter: | Ole.. [ 25 feb 2004, 22:12 ] |
Titel: | |
Hmm.. det lyder underligt.. knasttiming? har du justerbar knasthjul? Nu kender jeg ikke til Bosch autoteknik eller deres arbejde, men jeg ville nok overveje at få den justeret/rullet et andet sted. evt. dem her: N Aak Trimming Markvænget 36 9600 Aars Tlf:21620903 Eller evt. http://www.rh-motorsport.dk/index.html |
Forfatter: | Sønder RST [ 25 feb 2004, 22:27 ] |
Titel: | |
Ja det syntes jeg også.. Der er just. knast hjul på.. Havde godt hørt lidt om at de ikk altid var de bedste til deres arbejde men troede ikk det ku være så svært at justere den ind, men der blev jeg jo nok klogere.. ![]() Men snakkede med Bruno fra Bruno Hansen Motorsport idag, han var sikker på der var noget galt for han ville mene den skulle give min. 160-170hk med det der var lavet... ![]() |
Forfatter: | Whosa [ 26 feb 2004, 10:23 ] |
Titel: | |
Jeg må holde med Ole, jeg er ret sikker på at det er chippen der driller dig. Jeg mener meget bestemt at standart chippen KUN går til 0,7 bar og der har den svært ved at køre ordentligt. Du kan købe en ny chip som går til 1,2 bar ... |
Forfatter: | Jakob Hansen [ 26 feb 2004, 18:41 ] |
Titel: | |
Whosa skrev: Jeg må holde med Ole, jeg er ret sikker på at det er chippen der driller dig. Jeg mener meget bestemt at standart chippen KUN går til 0,7 bar og der har den svært ved at køre ordentligt.
Du kan købe en ny chip som går til 1,2 bar ... Jeg er af den overbevisning at en standart chip kan levere benzin nok op til 0,7 bar. Man kan sagtens hæve ladetrykket til fx. 1 bar på standart chip, men motoren vil ikke få nok benzin (= stemplerne bliver smadret efter få tusinde km.) Grunden til at man chipper er altså at man ønsker at kunne køre med 1 bars ladetryk og nok benzin. Og mere benzin det er hvad en effekt chip giver. |
Forfatter: | Gæst [ 26 feb 2004, 19:01 ] |
Titel: | |
Det eneste en tuningschip på netop en RS Turbo laver er netop at snyde ecuén så den tror at bilen kører med normalt ladetryk. Benzin er der rigeligt af med KE-anlægget, ihvertfald op til 220hk. Mvh. Hansen |
Side 1 af 5 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |