Powerforum
http://powerforum.dk/

Opel c20xe. eftermontering af turbo
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=7332
Side 1 af 3

Forfatter:  Henrik L [ 21 feb 2004, 15:34 ]
Titel:  Opel c20xe. eftermontering af turbo

Hej er der nogen som har prøvet at montere turbo på sådan en kværn(2,0 16v)?????.
Jeg søger nogle gode råd, og viden om eventuelle problemer jeg kan løbe ind i.
Jeg har tænkt mig at skille motoren totalt af og smide nye stempler og lejre i. Hvilke komp. forhold skal jeg vælge????
Kan man trykke igennem luftmængdemåleren eller skal den sidde på sugesiden af turboen???
Hvilken størrelse turbo skal jeg vælge(2.0 16v) ?????

Håber på nogle gode svar.
På forhånd tak Henrik L

Forfatter:  classicford [ 21 feb 2004, 15:52 ]
Titel:  opel c20ex

Prøv at gå ind på www.opelpower.dk de ved alt om opelbiler.
Mvh. classicford

Forfatter:  bmwmanden [ 21 feb 2004, 17:42 ]
Titel: 

Hej

Du kan jo starte med at anskaffe dig en turbomotor af samme model fra en calibra. Den har en rimelig stærk indmad(stempler osv.) og også det rette kompressionsforhold. Sådan en motor kan du vel få for en 12-13.000 kr. Så kan du sætte en T3/T4<---(det er én turbo der hedder det) turbo på, større intercooler og evt programerbar motorstyring, så skulle de første 300 hk være hjemme. Hvis du vil gå højere endnu, kan du skifte dyser og sænke kompressionen lidt, så kan du med samme turbo komme op på 350 hk. Dog skal du jo også have anskaffet dig en bedre kobling så den kan holde til de Nm motoren får. Gearkasse og differantiale tør jeg ikke sige noget om, så meget kender jeg ikke til lige netop denne model...

Forfatter:  Henrik L [ 21 feb 2004, 18:00 ]
Titel: 

Hejsa. det var også min første tanke det med motoren fra en calibra. Men efter hvad jeg har hørt så er de svære at får fat i og pisse dyre. Og så er der jo også lige det problem med afgiften. Så jeg har besluttet mig for at lave en turbomotor selv.

Forfatter:  Anders [ 21 feb 2004, 19:59 ]
Titel: 

Jeg har mont. netop lige den motor og kører med den stadig. Så hvis du har nogle spørsmål så bare skyd :wink:
min komp. er på 7,5:1

mvh Anders

Forfatter:  Gæst [ 21 feb 2004, 21:37 ]
Titel: 

For det første behøver du ikk lave særlig meget på en standard c20let, for at nå 300hk(med standard turbo). Og du behøver da slet ikke investerer i en t3 eller t4 for at nå 350hk, du kan få turbo ladere på standard udstød manifold der er god for 400 hk

Forfatter:  Buus [ 21 feb 2004, 22:13 ]
Titel: 

Anders skrev:
Jeg har mont. netop lige den motor og kører med den stadig. Så hvis du har nogle spørsmål så bare skyd :wink:
min komp. er på 7,5:1

mvh Anders


Hvordan er du kommet ned på en kompression på 7,5:1??

Forfatter:  bmwmanden [ 21 feb 2004, 22:45 ]
Titel: 

Hmm ja det er jo lidt nogen bøvl det med afgiften...så er der jo næsten ikke andet at gøre end enten at få fire smedestempler, eller drje de gamle af, og sænke kompressionen lidt så højt ladetryk er muligt. Hvor mange hk vil du egentlig gerne op på???

Forfatter:  Anders [ 22 feb 2004, 01:05 ]
Titel: 

Buus skrev:
Anders skrev:
Jeg har mont. netop lige den motor og kører med den stadig. Så hvis du har nogle spørsmål så bare skyd :wink:
min komp. er på 7,5:1

mvh Anders


Hvordan er du kommet ned på en kompression på 7,5:1??


Andre stempler der er drejet

mvh Anders

Forfatter:  Anders [ 22 feb 2004, 01:12 ]
Titel: 

Jeg kører med den org. calibra turbo. Du skal suge igennem luftmassemåleren

mvh Anders

Side 1 af 3 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/