Powerforum
http://powerforum.dk/

Hjælp til kompressor tuning!
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=7126
Side 1 af 2

Forfatter:  Sommer [ 07 feb 2004, 21:20 ]
Titel:  Hjælp til kompressor tuning!

Hejsa Alle

Jeg vil gerne vide hvor megettryk man kan lade, hvis man bibeholder standard kompressionen. Jeg mener at det ¨på min bil er omkring 1:10 eller er det 10:1 ?? :shock: Jeg ved godt at det nok ikke er meget tryk jeg så kan kører med, men det betyder intet.. Lidt er bedre end intet!

Håber på nogle uddybende svar..

Forfatter:  bmwmanden [ 07 feb 2004, 21:52 ]
Titel: 

Hej

Uden at gå for meget i detaljer vil jeg ikke forslå at du kører over 0,5 bar i tryk.....

Forfatter:  s@g [ 07 feb 2004, 22:27 ]
Titel: 

Anders Kolstrup lavede et godkendt turbosæt til Sierra DOHC der ladede med 0,5 bar. Der blev ikk ændret på stempler eller kompression (standard 10,3:1). Det fik motoren til at yde omkr. 170HK mod standard 120.

Forfatter:  Staalanden [ 08 feb 2004, 14:22 ]
Titel: 

Ville 100% sikkert holde mig under 0,5 bar. Ville ikke selv køre med mere end 0,4 tror jeg

Forfatter:  beyer [ 09 feb 2004, 22:58 ]
Titel:  kompressor tuning!!!!

prøv at kigge her , denne sierra kører std komp forhold og lader 0,65bar og den anden lader max 0,45bar og igen std komp forhold, begge med kompressorer....

http://www.vae.dk/index.php?id=230

http://www.vae.dk/index.php?id=173

det skal lige siges at jeg arbejde der , og dette skal ikke tolkes som reklame , det fik jeg hug for sidste gang.... :shock:
ville nok holde mig til max 0,6bar.

Forfatter:  Sommer [ 09 feb 2004, 23:34 ]
Titel: 

Fedt. Jeg havde tænkt mig omkring 0,4-0,5 Har hørt at det kan give GODT 200 Hk på min alfa Motor... he he men lad os nu se, jeg skal lige spare en masse penge sammen først

Forfatter:  Sommer [ 09 feb 2004, 23:38 ]
Titel: 

Men hvilken kompressor leverer så ca. 0,45 bar til en 2,0 TS motor (149 Hk standard )??? Og hvad koster sådan en fra ny/brugt`?

Forfatter:  beyer [ 10 feb 2004, 21:13 ]
Titel:  kompressor

en roots ville kunne gøre det eller en EATON!!!!

Forfatter:  Laluffe [ 11 feb 2004, 17:49 ]
Titel:  HOV HOV !!!!!

Nu skal i jo lige tænke på at kompressor og en turbolader er 2 forskellige ting :!: Med kompressor kan man lade noget mere på grund af at udstødningsgassen har nemmere ved at komme ud , hvilket jo fører til mindre varme i forbrændningskammeret. (Varme + høj Komp. = AV AV knalde banke hamre) :shock:

Forfatter:  Sommer [ 13 feb 2004, 14:17 ]
Titel: 

Jeg vil KUN have kompressorm og den skal kunne deaktiveres elektrisk (ved det kan lade sig gøre!!)!!

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/