Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
kompressortuning http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=7087 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | audimanden [ 05 feb 2004, 16:42 ] |
Titel: | kompressortuning |
Hej, Jeg har en Audi med en 2,4L v6 motor, som jeg tænker på at peppe lidt op med en kompressor. Jeg har kigget lidt rundt og fundet ud af at en Eaton kompressor ikke vil være et helt dårligt valg. Jeg har muligheden for at får fat i en model 45 og ifgl. Eatons hjemmeside og lidt hovedregning så er jeg nået frem til at kompressoren skal kunne levere et flow på 220cfm og ved 6 psi skal den udvelskes 1:1,489, hvis jeg regner med intet tab og 80% luft indtaget ved 6500 RPM. Er der nogen der kan give et hint om hvor meget tryk tab jeg kan forvente? Det vil kræve et specialfremstillet beslag at montere kompressoren afhængig om jeg vil montere en intercooler eller ej og selvfølgelig hvor den skal sidde. Det er jeg ikke bekymret om at få fremstillet, lige som jeg heller ikke er bekymret om at få fremstillet de andre nødvendige beslag og rør. Eaton kompressoren (den jeg regner med at bruge kommer fra en Cooper) har indbygget en bypass ventil som enten kan aktiveres elektronisk eller mekanisk. Er der nogen der har lidt erfaring i dette? Da jeg regner med at køre med 6 psi skulle det heller ikke være nødvendigt at kigge på kompressionsforholdet eller stemplerne. Hvis jeg tager fejl hører jeg også gerne om dette. Derudover regner jeg med at få en lokal til at omprogrammere ECU på et rullefelt. Da jeg er ny i denne branche vil jeg gerne lære lidt mere inden jeg giver mig i kast med dette projekt (jeg har også bestilt en bog), lige som jeg gerne vil dele projektet/erfaringerne med andre. Er der nogen der har prøvet noget lignende, måske endda på den samme motor så hører jeg gerne. Jeg regner med at forøge effekten fra 170HK til 240HK og hvis jeg bruger intercooler til over 250HK. Audimanden |
Forfatter: | Ringsted [ 06 feb 2004, 17:54 ] |
Titel: | |
hej, hvad hedder bogen, overvejer nemlig også en kompressor på min daewoo nexia med 8,6 i komp Mvh Lars Ringsted |
Forfatter: | Staalanden [ 07 feb 2004, 21:05 ] |
Titel: | |
Har en kammi der har en næsten helt ny Eaton kompressor til salg. Den er fra en 2,3 liters MB, og mener den kan lade mellem 0,4 og 1,4 bar. Den har kun været monteret, og afprøvet. Ligger i Slagelse området. |
Forfatter: | audimanden [ 18 mar 2004, 20:09 ] |
Titel: | |
godt nyt og dårligt nyt Jeg har fået bogen og den er indtil videre spændende. Den hedder Supercharged! og er skrevet af Corky Bell. Desværre kan den lokale ikke programmere min ecu om..... mon man kan gøre det selv??? |
Forfatter: | hYe [ 18 mar 2004, 21:36 ] |
Titel: | |
Hvis det er din originale motorstyring, så tror jeg ikke det er en særlig god ide at gå i gang med den slags... Du skal også finde ud af hvad dine dyser kan give af benzin osv.... Har du tænkt dig at bruge en længere kilerem, eller skal der monteres et ekstra remhjul uden på det originale? For i så fald skal du have fat i en længere bolt til krumtappen, hvis den self. ikke er lang nok....osv... |
Forfatter: | audimanden [ 19 mar 2004, 10:23 ] |
Titel: | |
Først troede jeg at den lokale kunne omprogrammerer min ECU, men det kunne han ikke. Efter lidt studeren har jeg fundet ud af at man enten kan udskifte ecu'en med en der er programmerbar. Det er lidt dyrt i forhold til at montere et 'piggyback' system og evt skifte dyserne ud til nogle der leverer lidt mere. Jeg har ikke taget stilling til hvad jeg vil med hensyn til styring og heller ikke om kompressoren skal køre med egen rem eller på den samme som resten af motoren. Je har dog fundet ud af at jeg skal bruge en Eaton 45. Den kan levere det nødvendige flow og boost. For at undgå skade på motoren skal jeg også bruge en intercooler der ved 85% effektivitet har et min. eksponeringsareal på 1/3 sq.ft. En der et lidt stører vil ikke gøre noget. Så har jeg selvfølgelig, ud fra føromtalte bog, beregnet alt det nødvendige for at finde boost, temp. stigninger, udvækslingsforhold osv. Jeg er selvfølgelig åben for forslag og gode råd - og især på styrings delen |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |