Powerforum
http://powerforum.dk/

Lambda Regulering (Indsprøjtnings Tid)
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=7040
Side 1 af 1

Forfatter:  Jappe [ 02 feb 2004, 16:32 ]
Titel:  Lambda Regulering (Indsprøjtnings Tid)

Da jeg er udlært mekaniker, har jeg læst omk lambda sonden og hvordan den fungere. Jeg har opfattet det som man kan ikke ændre indsprøjtnings mængden på biler med lambda sonda. Som hvis man skruere en multipoint op i benzin tryk, for så vil lambda'en måle et ilt svind i forhold til benzin og indsprøjtnings tiden vil forkortes. Men så spørger jeg .. har jeg ikke ret?.. jeg har lige været i tyskland for at hente en Omega 2.4 CIH til min manta :D . Ham jeg købte den af havde en Manta B med samme motor. og med omega motor motorstyring. Dvs han har en lambda sonde. men han havde også en benzin tryks regulator. og han sagde det virkede fint og at han også havde en corsa b med en c20let motor som også var skruet i tryk og det også virkede :?: ..

Forfatter:  lqs [ 03 feb 2004, 17:24 ]
Titel: 

de fleste std. motorstyrringer regulerer kun efter lampdasonden i tomgang og let belastning. derfor kan der stadig snydes lidt ved hjælp af benzintryk ved WOT. MVH. søren

Forfatter:  Morten VJ [ 03 feb 2004, 19:26 ]
Titel: 

Vil give Søren helt ret, men der kan komme koldstarts probelemer, lambdasenseoren reagere ikke før en 60-70 grader på motortemperaturen, og hvis benzintrukket bliver skruet forhøjt op kan ecuen ikke kompensere fordette. En bedre løsning er nok en chip der er programmeret ind på rullefelt, hvis man er interrreseret i en 2-10 % maks effekt forøgelse for en ca 5000 kr. en købe chip til en sugemotor uden indjustering vil jeg betegne som værdiløs.

MVH

Morten

Forfatter:  Jappe [ 03 feb 2004, 20:16 ]
Titel:  chip

Hva med chip og et tryk forøgelse. Jeg mener en 2.4 omega motor har 3.0bars arbejdstryk. så hvis jeg forøger den til 4bar er det så for meget?

Foreløbige planer.. Basis 2.4motor. Topstykke planes. strammere fjedre monteres til ventiler. 328 graders knast. 4kg lettet svinghjul med 8.5" kobling. indsprøjtnings manifold fra en 3.0 rækkeseks med 3" indsugning. Luft mængde måler fra 625 bmw (3tommer indsug). Justerbart knast hjul. 2,5" udstød med banan. :wink:

og så evt den Chip du snakkede om :?:

Jeg ved at basis 2.4 har 125hk og 215nM.. syns nu ikk det er synderligt mange hk af en 2.4, kan den være droslet ned via styreboks? :idea:

Forfatter:  Morten VJ [ 03 feb 2004, 20:30 ]
Titel: 

Med disse modefikationer vil jeg personligt anbefale et megasquirt, printet kan fåes færdigsamlet for under 2000 kr. plus du slipper for en meget stor del eksperimenteren med bencintryk og en chip der ikke passer. me hensyn til 4 bars grundtryk lyder der lige i overkanten da dysernes, og pumpens levetid vil blive nedsat. Det bedsre er ea finde nogle dyser der passer til motorens effekt. At hæve benzintrykket for meget er noget af en hovsa løsning der kan få uforudsete konsekvenser længere fremme i tiden.

MVH

Morten

Forfatter:  Jappe [ 04 feb 2004, 07:21 ]
Titel:  Mega Squirt

Har du et url til en der sælger det mega squirt.. og er den svær at programmere? regner med at jeg smider mantaen op til west speed for at få den justeret til slut. kender de den motor styring?

Forfatter:  Morten VJ [ 04 feb 2004, 09:36 ]
Titel: 

Prøv dette.

http://boost-it.dk

Der er også links til Megasquirts hjemmeside hvor systemet er beskrevet meget uddybende.

Det er et forholdsvis enkelt system og er derfor rimeligt nemt at få til at køre, mmen optimeringen kan tage lang tid, så en bærbar er et must.

MVH

Morten

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/