Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Slibning af knast http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=6910 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Rune [ 25 jan 2004, 15:02 ] |
Titel: | Slibning af knast |
Hey derude... har en Daihatsu Charade 1,3efi med en 1,6i applause motor, vil gerne have hivet lidt flere heste ud af den, er der nogen der har erfaring med slbning af knast. Der er ikke plads til at få en i med et højere løft pga. aftanden mellem stempel og ventiler. Er der noget at hente? Der er en der har fået gjort det ved hans samme bil og motor og fået den rullet bagefter (123,4 hk) på hjulene det er mellem 10-20 hk mere kan det passe? Kan man med fordel skifte fjedre samtidig hvis de er ved at være blevet lidt trætte, motoren har gået 140.000 På forhånd tak VH Rune |
Forfatter: | Morten VJ [ 25 jan 2004, 17:11 ] |
Titel: | |
Har selv haft meget dårlige erfaringer med opslebne knaster holdt maks. 20.000 km, har senere læst at en sleben standart knast med andre åbningstider og højere løft ikke er en god ide, da der kan komme nogle sindsyge ventil accelrationshastigheder der gør at ventilen hopper på knastaksen. Udskiftning af ventilfjedre er altid en god ide. MVH Morten |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |