Powerforum
http://powerforum.dk/

Hvor meget vil det gi?????
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=6718
Side 1 af 3

Forfatter:  Anders [ 12 jan 2004, 15:35 ]
Titel:  Hvor meget vil det gi?????

Hvor meget vil det gi Og mont. en støre udstødning på min kadett 16v med turbo som har ca 250hk med orginal udstødning??? og hvor stor skal den være????
Og hvis der er nogle der har nogle link til steder hvor man kan købe udstødninger.

mvh Anders

Forfatter:  Cossie [ 12 jan 2004, 16:04 ]
Titel: 

Det er ikke meget du kan hente på en udstødning, du skulle hellere få portet toppen og noget bedere knast de kan du hente langt mere ved.

Forfatter:  Hald79 [ 12 jan 2004, 19:21 ]
Titel: 

jeg har ladet mig fortælle at man skal anvende LET udstødningsknasten og XE på indsugningssiden........ men det ved Claus A og skotten ihvertfald noget om...........

mvh jens Hald

Forfatter:  bmwmanden [ 12 jan 2004, 20:15 ]
Titel:  turbomotor

Hej

En større udstødning vil kun sikre at luften kan komme ud. Hvis den udstødning du bruger nu er for lille, kan du få flere heste ved at gøre den større, dvs. du kan udnytte motorens kraft bedre, uden at det giver egentlige heste at få større udstødning. Hvis du skal arbejde videre med motoren vil jeg foreslå at du får sænket kompressionen yderligere, evt. få fræset O-ringer i blokken og få lagt kobbertråd i. På den måde kan du køre med et højere ladetryk. Ellers kan du få lavet en programérbar motorstyring og evt større dyser. Det vil helt sikkert give noget effekt og en perfekt motorgang. Det kan jeg kun varmt anbefale!

Forfatter:  bmwmanden [ 12 jan 2004, 20:17 ]
Titel:  turbomotor

PS: Så skal du osse lige være sikker på at turboen er stor nok :wink:

Forfatter:  Claus A [ 12 jan 2004, 20:41 ]
Titel: 

Jeg har en hjemmelavet 3" (Simons "gør det selv" potter)
Helt fra lader til afgang.
Forrøret giver absolut noget med standardladeren
som egentlig er lige lille nok til 300HK.
Turbinen har p.gr. af den lille størrelse tendens til
at yde for stor modstand. Det hjælper det store
forrør på.
Denne modstand får også dine udstødningsventiler
til at "svømme" ved tryk på mere end ca. 1,1 bar.
Det kan afhjælpes med underlagsskiver under ventilfjedrene
på udstødningssiden.
XE indsugningsknasten giver mere ydelse ved højere
omdrejninger.
Eksempel på 3" forrør til K16 laderen:

Billede
Billede

Og nej.. min motor i bilen er ikke så rusten !
Mvh
Claus A

Forfatter:  lqs [ 12 jan 2004, 20:45 ]
Titel: 

prøv at tænke lidt over det du skriver om de udstødningsventiler! MVH. søren

Forfatter:  Anders [ 12 jan 2004, 21:14 ]
Titel: 

Så det vil sige at der er ikke det store at hente ved det når man kun 1bar tryk..

mvh Anders

Forfatter:  Transitfar [ 12 jan 2004, 21:21 ]
Titel: 

@lqs: Og hvis han tænker længe nok, hvad mener du så, at han bør nå frem til????

Forfatter:  Havneren [ 12 jan 2004, 21:41 ]
Titel: 

Anders skrev:
Så det vil sige at der er ikke det store at hente ved det når man kun 1bar tryk..

mvh Anders


Hej Anders... JO der er så! Nu kender jeg ikke lige din motors opbygning... MEN hvis din bil kører med et komplet originalt udstødningssystem med alle potter og evt. kattalysator måske??? Så vil du ABSOLUT kunne hente mange HK på det!!!

Når din motor skal af med luften og sender det ned gennem turboen vi det stå under tryk for at komme gennem turboen... Hvis du så også har tryk på den anden side af turboen vil dette modarbejde din motor ret kraftigt! Det er absolut AFGØRENDE for ydelsen på turbo motorer at der er så frit udstødningssystem som muligt efter turboen da det jo i den forenklede teori er trykforskellen mellem den ene side af turboen og den anden side af turboen at der driver denne rundt!

Nu mere luft du vil prøve at proppe igennem nu større effekttab kontra potentiale vil du have med udstødningsmodtryk!

Det bliver selvfølgelig nødvendigt at få den justeret ind bag efter...

v/h christian

Side 1 af 3 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/