Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Ford Escort 1,8i http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=6406 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | rasmus_dk67 [ 17 dec 2003, 13:32 ] |
Titel: | Ford Escort 1,8i |
Jeg ved ikke særligt meget om motortuning... endnu ![]() |
Forfatter: | Brisse [ 17 dec 2003, 13:49 ] |
Titel: | Re: Ford Escort 1,8i |
rasmus_dk67 skrev: Jeg ved ikke særligt meget om motortuning... endnu
![]() Eller den billige løsning - Smid en 2.0 i fra en Mondeo ![]() /Brian |
Forfatter: | Nolan [ 18 dec 2003, 09:40 ] |
Titel: | |
Hej En Mondeo 2.0 motor er ikke en billig løsning - derimod er det nok den BILLIGSTE løsning. At bore en 1.8 blok op til 2.0 m. nye stempler og .......... koster en flyver ! En sund Zetec 2.0 er ret svær at få fingre i, hvilket har fået ophuggere til at prissætte dem som om de var støbt i guld. Jeg har set prissedler på helt op til 16kkr på sådan et svin. Altså omkring en halv flyver ![]() Hvis du finder en 2.0 motor et sted, så check for guds skyld at motorkoden er den samme som den du har (den står på pladen forrest i motorrummet). Starteren sidder forskelligt på Mondeo afhængig af produktionsår, hvilket kan betyde at din gearkasse ikke vil passe på den. Mvh Nolan |
Forfatter: | Brisse [ 18 dec 2003, 15:24 ] |
Titel: | |
Nolan: Du har ret - det var nok også en biligste løsning jeg mente. (Tænk før du skriver lille Brian ![]() ![]() Rasmus: Jeg tror strengt taget ikke det kan svare sig at bore den om. Men jeg har kigget lidt på sagerne og på de gamle 105Hk 1.8'ere har jeg læst om folk der har monteret knaster, indsugningsmanifold og gasspjæld fra en Mondeo 2.0 samt få omprogrammeret ECU'er og monteret KN-filter så den får noget luft. Selv om det lyder vildt påstår de, at de ender oppe på omkring 160HK, men jeg ved ikke om det passer. Prøv at spørg inde på http://www.ford-klub-danmark.dk/ måske du kan ryste et svar ud af dem. De er ikke særligt flinke til at hjælpe men det kan være du har mere held med dem end jeg. Og den operation er sikkert noget billigere end både opboring og en 2.0'er /Brian |
Forfatter: | BLACKDIMOND [ 18 dec 2003, 17:39 ] |
Titel: | |
1.8 og 2.0 zetec toppen er lik.(ikke mondeo motoren etter år 2000) Med kammer,filter,større insug og fjernet kat før du økt billige hk. Hvis du er god lag deg en ny ex. mani. ![]() |
Forfatter: | Staalanden [ 18 dec 2003, 22:12 ] |
Titel: | |
Prøv at kontakte WWW.VAE.DK De har komplette kompresserkit til 1,8 zetec maskinerne. Måske en lidt dyrere løsning, men det virker ![]() |
Forfatter: | rasmus_dk67 [ 19 dec 2003, 11:59 ] |
Titel: | |
ok, jeg vil prøve og undersøge det nærmere som du sagde Brisse for det lyder sq bedre end at udskifte hele motoren eller bore den, og nok også noget lettere ![]() |
Forfatter: | Brisse [ 19 dec 2003, 12:19 ] |
Titel: | |
God fornøjelse med det. Glæder mig til at høre mere hen af vejen. Glemte lige at det nok også er en god ide med bananmanifold og så fjerne kat'en eller monterer en sports-kat. Det skulle i hvertfald hjælpe på vejrtrækningen. /Brian. |
Forfatter: | rasmus_dk67 [ 19 dec 2003, 13:01 ] |
Titel: | |
Jeg glemte lige at spørge om noget.. ![]() |
Forfatter: | møffe [ 20 dec 2003, 15:33 ] |
Titel: | |
prøv først at få en pris på 2 mondeo 2,0 knaster ved en hugger,og ring derefter til westspeed og spørg bo hvad han tager for 2 knaster,tror prisen bliver næsten den samme.men hvad jeg sådan lige ved hvad du skal bruge fra en mondeo er .luftmassemåler,knaster og gasspjæld.og så kan du få lavet en chip,og jeg har set alt fra 128-140hk med den løsning,og de ligger og køre ca 16,5 tider på 1/4 mile.så de kan godt de der zetecer,men det betyder jo ikke at man ikke kan gå vidre med banan og div.men du får nok også brug for en mtx75 gearkasse fra bla RS2000.da den er stærkere,men prøv at få fat i morten østergaard på FKD hjemmeside,han har lidt erfaring på området. |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |