Powerforum
http://powerforum.dk/

NOGEN DER HAR ERFARING MED NOS OG TURBO ELLER BARE NOS
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=6067
Side 1 af 2

Forfatter:  brunochristensen [ 17 nov 2003, 20:44 ]
Titel:  NOGEN DER HAR ERFARING MED NOS OG TURBO ELLER BARE NOS

hejza

Jeg ville bare lige høre om der var nogen der har prøvet at montere nos på en bil med turbo.

eller bare har noget erfaring med nos.
f.eks:
LOVEN
SKAL MAN HAVE EN EKSTRA DYSE
DIVERSE.

MVH Bruno christensen

Forfatter:  nmb1022 [ 18 nov 2003, 12:26 ]
Titel: 

Jeh kører selv med Nos på min og det er jeg sku glad for stadigvæk. Nos og turbo er der heller ingen problemer med men det kræver jo at f.eks krumtap osv kna klare de ekstra hk.
Jeg tror ikke der er nogen biler der har godt af Nos (eller nogen anden tuning), men man sku da være en gammel hund hvis man ikke lige kunne pine den i 10sek :lol:

Hvis du har tænkt dig at køre med Nos så sørg lige for at ha styr på benztryk under belastning osv.
Ps Når jeg engang får taget mig tid til at sæte kompressor på min bliiver nos anlægget i hvert fald IKKE pillet af. Det er jo fars legetøj

Forfatter:  brunochristensen [ 18 nov 2003, 14:59 ]
Titel: 

jeg regner med at jeg vil sætte en benz dyse mere på så når jeg tænder for nos så åbner en pænt stor dyse....

Forfatter:  SpydeII [ 18 nov 2003, 18:04 ]
Titel: 

Jeg køre med nos og turbo og det virker altså bare :shock: !! men jeg har kun kørt 4-5 flasker så lad os se om det holder

ps. HUSK det benzintryk det er altafgørende.

Forfatter:  brunochristensen [ 18 nov 2003, 18:20 ]
Titel: 

SpydeII skrev:
Jeg køre med nos og turbo og det virker altså bare :shock: !! men jeg har kun kørt 4-5 flasker så lad os se om det holder

ps. HUSK det benzintryk det er altafgørende.




hvad skal man gøre med benzin?
skal jeg koble en dyse mere på
eller skal jeg bare søre for at der er nog tryk hele tiden?

MVH Bruno

Forfatter:  brunochristensen [ 18 nov 2003, 18:25 ]
Titel: 

hvad er forskellen på

Dry System: 40-75 HP (Adjustable)
Wet System: 50-150 HP (Adjustable)

mvh Bruno

Forfatter:  nmb1022 [ 18 nov 2003, 19:38 ]
Titel: 

Nos sytemet levere sin egen benzin så det skal du ikke bekymre dig om.

Drynos (tør nos) Bruger bilens egne benzindysser til at spræjte den nødvendige benzin ind, ved at hæve benzintrykket (lukker tryk ind i benz regulatoren)

Wetnos (vådnos) Bruger en lille ekstra nos dysse til at sprøjte benzinen ind.

Når du kører med turbo ville jeg nok vælge vådnos da er nemmere at stille ind (så du er 100% sikker på at blandingen passer)

Forfatter:  nmb1022 [ 18 nov 2003, 19:48 ]
Titel: 

Glemte lige: Hvis du vælger vådnos kobler du en ekstra benz slange til PRIMÆR siden og ind igennem en magnet ventil, der så åbner sammen med Nos Mgnetventilen. Husk at måle benztrykket under fuld belastning da det er her du bruger nos'en. Så følger der et skema med så du får monteret de rigtige dysser.

Tørnos bryder du ind i vacumslangen til besintryksregulatoren og tvinger ca. 50psi ind i den. Den lukker og hæver trykket (på min til 80psi) og derved sprøjtes der mere igennem de originale dysser. Problemet er at det er forskelligt fra bil til bil hvor meget trykket hæves og derved hvor meget benz der kommer ind (farligt!! hmmmm) Fordelen ved der er at manifoldet ikke bliver fyld med benzin og nos (springfarligt).

Forfatter:  brunochristensen [ 18 nov 2003, 21:58 ]
Titel: 

NMB1022 skrev:
Glemte lige: Hvis du vælger vådnos kobler du en ekstra benz slange til PRIMÆR siden og ind igennem en magnet ventil, der så åbner sammen med Nos Mgnetventilen. Husk at måle benztrykket under fuld belastning da det er her du bruger nos'en. Så følger der et skema med så du får monteret de rigtige dysser.

Tørnos bryder du ind i vacumslangen til besintryksregulatoren og tvinger ca. 50psi ind i den. Den lukker og hæver trykket (på min til 80psi) og derved sprøjtes der mere igennem de originale dysser. Problemet er at det er forskelligt fra bil til bil hvor meget trykket hæves og derved hvor meget benz der kommer ind (farligt!! hmmmm) Fordelen ved der er at manifoldet ikke bliver fyld med benzin og nos (springfarligt).


vil det så sige at jeg skal sætte nos dysen på i indsugningen sammen med en benzin dyse? eller hvad er det du mener?
kender i ikke et sted hvor man kan få nogle tejninger eller noget jeg kan se på.....?

MVH Bruno Christensen

Forfatter:  nmb1022 [ 19 nov 2003, 14:22 ]
Titel: 

Jeps man smider en såkald "fogger" ned i indsugningen og der kobler man benzin og Nos til. Derfra op til magnet ventilerne og så videre til flasken/benzintilførslen. Jeg prøver lige at finde nogen tegninger til dig

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/