Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
NOS OG DIESEL = BIG BANG ELLER ????? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=5916 |
Side 1 af 3 |
Forfatter: | C.Sørensen [ 05 nov 2003, 23:06 ] |
Titel: | NOS OG DIESEL = BIG BANG ELLER ????? |
HEY alle sammen. JA nu er jeg igang med min Gamle Golf 1 gtd 113hk ![]() ![]() virker ok jeg tror dog ikke det giver særlige meget men pyt og nu sad jeg lige og tænket på om man ikke kunne bruge NOS på en diesel i små mængter jeg ved godt det kan hærge en motor meget hurtig men hvad hvis jeg bare mont en meget lille dyse og hvor lille dyser kan få??? jeg tænker på 5/ 10 hk og kan det i det lade sig gøre på diesel????+ MVH C.Sørensen |
Forfatter: | Christian Trab [ 06 nov 2003, 00:50 ] |
Titel: | |
Hejsa NOS på diesel - lad være. Jeg tror som nok det skal tænde af sammen med dieselolien, men det er ikke ualmindeligt at indsprøjningstidspunktet, som vel nærmest svarer til tændingstidspunktet på en benziner, er stillet til omkring 20 grader før top i tomgang, allerede her støder du på første problem. Jeg kan faktisk ikke helt forstå hvor du vil hen, hvis du kun er ude efter 5-10 hk, så er det da bare at skrue lidt op for trykket og olien. Til gengæld er det min helt klare personlige holdning, at hvis man vil have racerbil, så køb en benziner, medmindre du har råd til at købe en dieselbil der er bygget til at køre stærkt fra fabrikken. Det er at bede om problemer at tro man skal følge med en stor mercedes når lyset bliver grønt. Ikke for at rakke ned på din bil, jeg tøffer selv rundt i en Hilux 2,4 D uden turbo, der vist nok er opgivet til at køre 0-100 på 22 sekunder, man skal bare gøre sig klart at den slags motorer ikke er bygget til ræs. Det er selvfølgelig bare min mening, til gengæld kan du jo køre rundt og glæde dig over hvor billig din bil er at køre i. Mvh. Christian |
Forfatter: | Gæst [ 06 nov 2003, 02:31 ] |
Titel: | |
hej, først vil jeg lige sige at jeg ikke kender en s...til oliebrændere, men lattergas (NOS) erindre jeg at have læst lidt om, så hvis jeg ikke skal stilles til ansvar hvis hukommelsen den svigter så læs videre. for det førse er gassen ikke brændbar, det er en misforståelse de fleste begår, ideén bag gassen er at den, når den varmes op, frigiver ilt (oxygen), og da gassen indeholder mere ilt end luften, får man en slags trykladning hertil kommer at gassen kun har en ringe effekt hvis der ikke samtidigt sprøjte mere brændstof ind. der er dog en anden god effekt ved gassen og det er at den køler rigtig meget når den bliver sprøjtet ind, og da vi alle ved at kold luft indeholder mere ilt får vi igen mulighed for at sprøjte lidt mere brændstof ind (jubii) den kolde indsugnings luft har samtidigt lidt gavnlig virkning på holdbarheden af motoren nu kommer vi til kemien (og det var så et af de fag hvor jeg ikke fik 13 i skolen), men hvis jeg husker korrekt så er gassens kemiske formel N2O (stort N, nedsænket 2tal, og stort O) eller NitrogenDiOxid, det vil sige et Nitrogen molokyle og 2 Oxygen molokyler hvis man skal bruge N2O seriøst skal den sprøjtes ind i flydende form (dvs gassen skal komme helevejen hen til foggerdysen som så så, da gassen er under tryk, forstøver gassen ind i manifolden), derfor ser man ofte Dragbike kører, skrue/trække i en anordning og slippe lidt gas ud i luften (de bøvser den), det gøres for at undgå gaslommer i slangerne(lige så snart der er brug af gassen opstår disse lommer ikke), for hvis gassen kommer hen til foggeren i gasform kan man ikke dosere det rigtig, så hvis du til et racerløb ser en af bilerne lægge en lille sort røgsky, for så derefter at trække fra de andre, så er det muligvis fordi han har snydt og brugt lattergas, han har dog glemt at bøvse den først og derfor har motoren ikke fået den mængde ilt den skulle have haft, iforhold til benzinen, dermed har den gået for fedt (det sker dog lynhurtigt og jeg har personligt aldrig set det, men der går rygter om at et team havde indstøbt en lille beholder bag scopet i motorhjelmen, (scopet var længere på oversiden en hvis man kikkede nedefra) men til teknisk kontrol, klikkede mekanikerne hele fronten af(of fjernede dermed agregatet for næsen af kontrolanterne, selve forbindelsen skete via spænderne på begge side af bilen, historien meldte do ikke noget om hvordan eller om de samtidigt tilføjede mere benzin) |
Forfatter: | skovbamsen [ 06 nov 2003, 11:14 ] |
Titel: | |
kender en der har brugt det på sin traktor trækker og det virker. |
Forfatter: | HenrikGM [ 06 nov 2003, 11:21 ] |
Titel: | |
Hmmm......trykflasker er ulovligt på traktortrækkere, og hvis du skal føde en 9liter stor diesel med NOS i bare nogle få sekunder bliver det sgu svært at skjule flasken...... Lad os høre lidt mere om denne traktortrækker med NOS... ![]() Måske en grå ferguson til den lokale byfest?? |
Forfatter: | nmb1022 [ 06 nov 2003, 15:59 ] |
Titel: | |
Nos og dielsel virker ikke sammen. Men der er vist noget om lidt æter indsprøjtning ![]() |
Forfatter: | Carzzzer [ 06 nov 2003, 19:02 ] |
Titel: | |
Jeg synes også at have læst om æter i FAQ'en på www.tdiclub.com |
Forfatter: | nmb1022 [ 06 nov 2003, 19:58 ] |
Titel: | |
Hvis der ellers er nogen der er tændt på at stille deres dieselvogn som model vil jeg da gerne bikse et nos anlæg sammen så vi kan se hvad der sker ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Forfatter: | acidstorm [ 06 nov 2003, 20:26 ] |
Titel: | |
Jeg kom engang forbi en amerikansk side der solgte NOS til diesel det var bare 4 x så dyrt som til benzin . prøv og søg på googel . |
Forfatter: | C.Sørensen [ 06 nov 2003, 23:36 ] |
Titel: | |
Christian Trab skrev: Hejsa
NOS på diesel - lad være. Jeg tror som nok det skal tænde af sammen med dieselolien, men det er ikke ualmindeligt at indsprøjningstidspunktet, som vel nærmest svarer til tændingstidspunktet på en benziner, er stillet til omkring 20 grader før top i tomgang, allerede her støder du på første problem. Jeg kan faktisk ikke helt forstå hvor du vil hen, hvis du kun er ude efter 5-10 hk, så er det da bare at skrue lidt op for trykket og olien. Til gengæld er det min helt klare personlige holdning, at hvis man vil have racerbil, så køb en benziner, medmindre du har råd til at købe en dieselbil der er bygget til at køre stærkt fra fabrikken. Det er at bede om problemer at tro man skal følge med en stor mercedes når lyset bliver grønt. Ikke for at rakke ned på din bil, jeg tøffer selv rundt i en Hilux 2,4 D uden turbo, der vist nok er opgivet til at køre 0-100 på 22 sekunder, man skal bare gøre sig klart at den slags motorer ikke er bygget til ræs. Det er selvfølgelig bare min mening, til gengæld kan du jo køre rundt og glæde dig over hvor billig din bil er at køre i. Mvh. Christian Hej Christian jeg tror nu at jeg ligger Nos på køl ind til vidre jeg vil ikke smadre min motor. Du siger at Diesel ikke er til race jeg vil nu påstå at min dejlige golf ikke er en øko diesel jeg køre ikke diesel for at spare penge jeg kører diesel for at gøre benzin biler ![]() ![]() |
Side 1 af 3 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |