Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
golf 2 16v top på g60 motor http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=5700 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Lindby [ 19 okt 2003, 02:06 ] |
Titel: | golf 2 16v top på g60 motor |
jeg har en golf 2 16 v '86, som jeg har planer om at sætte en g60 gearkasse og motor med topstykket fra 16v. jeg vil skifte g-laderen ud med en roots kompressor sc16. regner med 0.6 bar ladetryk (original 16v indsprøjtning + mf2) er kompressions forholdet godt nok til det?? hvad med gear skift?? hvad med den hydrauliske kobling?? andre gode forslag hvis andre har prøvet denne ombygning... |
Forfatter: | Damborg [ 20 okt 2003, 16:45 ] |
Titel: | |
Hvis du skal have monteret den 16v top skal du ha fræset ud til ventilerne i stemplerne... ca 2mm |
Forfatter: | Morten TN [ 20 okt 2003, 17:14 ] |
Titel: | |
Der er noget med at gearkassen fra G60'eren har nogle udvekslinger, som gør den langsom til sprint og lign. Men hvis du ikke skal bruge den til 1/4 miles ![]() M.h.t. kobling og gearskiftet så prøv at forhør dig hos de danske Autoophuggere. Kajs Autoophug har sikkert også noget. Jeg tror faktisk, at du skal bruge en komplet pedalboks fra en G60...gearskiftet skal du bare bruge "konsollen" og kablerne. Det passer sikkert også fra en Corrado G60. Hvis du ikke har held til at finde det i DK så søg lidt på Ebay. Der er nogle gange noget tilsalg. Men det koster jo bare i fragt. |
Forfatter: | Gæst [ 21 okt 2003, 08:18 ] |
Titel: | |
Der er et lille propblem hvis du vil montere et ekstra tilskudssystem på golfen. Dit std. sprøjt har et systemtryk 5-5,5 bar. Et "normalt" system kører med et tryk på omkring 3 bar. Du skal lave lidt om hvis du vil montere kabelskift. Det drejer sig dog kun om et par huller der skal laves. Du behøver ikke skifte din pedal-konsol. Der kører nogle Passat'er hvor det er lavet med kabeltræk. Det virker fint, bruger det selv. Det er rigtig at bilen bliver omkring 1 sek. langsommere på 400 meter. Men dette ændre sig når der bliver monteret turbo. Så passer gearingen super. MVH Thomas |
Forfatter: | corrado vr6 [ 26 okt 2003, 15:16 ] |
Titel: | |
Toppen passer ikke på G60.. så brug de penge du skulle give for motoren til 4 stempler til din 16v, så du sænker komp.... til ca. 8-1 ... Du skal skifte pedalerne da koplingen er hydralisk og der sidder en plade bag bremseforstærkeren som forstærker karossen.. den skal skiftes!! Du skal også skifte gearstangen og den klump.. G60 gearkassen er meget højgearet, men ved 200hk+ er den super.. |
Forfatter: | GTI-kongen [ 29 okt 2003, 19:09 ] |
Titel: | |
Det er ikke nødvendigt at lave hydraulisk kobling. Du kan tage det fra en Passat fra omkring 90-92. Der er det lavet med kabel. Du skal også bruge foreste motorophæng/beslag og starter fra Passat'en/Golf G60 hvis du ønsker at bygge om til G60 gearkasse. Du skal have en komplet kobling+svinghjul fra en G60. Det er en god ide at få drejet af svinghjulet da det er ca. 3 kg tungere end det der sidder på en std. 1,8 16V. (Få det lavet ved Vest speed, det dur) Den tynde metalplade der sidder mellem motor og gearkasse skal du også have fat i. Dit speddometer kabel passer heller ikke mere. Det fra passaten kan dog nemt modifiseres så det kan bruges. Ellers skal du have et fra en G60 MVH Thomas |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |