Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 mar 2025, 19:14

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 okt 2003, 14:05 
Hejsa. Jeg har en volvo som gerne vil have dobbelt-karburator monteret :) jeg er træt af den originale pierburg, og ville lige høre om det er no problemo at montere det? Evt. nogen der har både manifold og karburatorer m. slanger til salg??
Mvh Morten.
Volvo for life


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 12 okt 2003, 15:01 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Uuaaa!!!

Dobbeltkarb på en B23 eller lign??

Den er vel tørstig nok som den er, ikke??

Hvis du skal ud og købe dig til det, så skal du seriøst overveje indsprøjt istedet!

Men 2 dobb. 48mm delortho lyder nu ret godt på sådan een :-)

Hvis du har en B23 er det jo lovligt at bytte motoren ud med den fra 940Turbo......


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2003, 19:48 
He He. jo den er vel dyr nok at køre i som den er nu, men jeg har desværre aldrig prøvet at ha en bil med DB karburator på. Motoren er en B230A og snurrer bare på trods af skarp knast, en stor veltilpasset udstødning osv. Nu går jeg meget op i volvo og synes at dobbeltkarburator hører hjemme på sådan en "muscle car" :D :D , det er bare ærgeligt at jeg ikke kan finde sådan et sæt til min "kæreste" :P .
Hvor mange heste har 940 turbo fra original, og er det nemt at tilpasse motoren?
Mvh. Morten
Volvo for life


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2003, 22:16 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
940turbo har 135 eller 165hk ab fabrik.

Forskellem på de to motorer er WG aktuatoren på de modeller med garrett lader. Koster med andre ord ca 475sek at få 30hk oveni, og mellem os sagt så kniber det lidt at holde 2,3liter m- turbo og intercooler nede på 135hk. Ham der har målt det har vist læst lidt forkert engang i tidernes morgen ;-), men pyt med det. T&S er godt tilfredse og SB er også, så alt er ok.

strømfordeleren skal flyttes, ellers er det plugnplay. samme blok,top, dog skal du måske have koblingen med. afhænger lidt af din bil. Alle ophæng passer direkte. Feks kan det lade sig gøre at stoppe en 1998 940turbo motor i en amazon hvis du sammensætter de rigtige stumper. Det omvendte kan selvf. også lade sig gøre, skulle een få den sindssyge ide.

Det er ren lego......Volvo er en lego bil. Alt passer sammen. Feks er det ikke et voldsomt stort problem at proppe en S80T6 maskine i en 240....


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 okt 2003, 20:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
HenrikGM skrev:
Feks er det ikke et voldsomt stort problem at proppe en S80T6 maskine i en 240....


billeder..... billeder...... (SAVLE SAVLE) :lol: :lol:

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team