Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 18:26

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 11 okt 2003, 14:56 
Hej er der nogen der kan hjælpe mig, jeg skal have lavet en toppakning i kobber. Er der nogen der kender nogen der kan lave den, og til hvad pris?

Spørgsmål 2: Kan det anbefales at lave en toppakning i kobber når jeg snakker ladetryk med 1,2 - 1,5 bar? Er der nogen der evt. har erfaringer med det?

Vil lige sige at der ikke kan drejes noget af stemplerne, og jeg mener ikke to toppakninger med en stålpakning imellem vil kunne holde, så en toppakning kun i kobber må være løsningen eller hvad?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2003, 18:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
:idea: Jeg kan nok ikke hjælpe dig ned andet at sige at min gode gamle BSA køre med kobber toppakning.
Der tager man bare en kobberplade, skære den ud og laver de hullere som skal bruges. Du må ikke spørge mig om tykkelser og legeringer.

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 okt 2003, 21:38 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2003, 11:05
Indlæg: 253
Geografisk sted: Malmö, Sverige
Jeg vil bare understrege at du SKAL have planslebet BÅDE topstykke og motorblok, for at være sikker på at det holder.

_________________
...Daniel Slater :mrgreen:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 okt 2003, 08:37 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 68
Geografisk sted: Regstrup
mon ikke også at det ville være en god ide at få den udglødet også ??
så bliver den lidt blødere i det

_________________
/Martin


Top
 Profil  
 
 Titel: Udglødning
Indlæg: 13 okt 2003, 08:08 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2003, 11:05
Indlæg: 253
Geografisk sted: Malmö, Sverige
Jo. Jeg ville helt klart også udgløde den, før montering.

_________________
...Daniel Slater :mrgreen:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2003, 09:19 
jeg har prøvet at lave sånden en kobber pakning. efter udglødning skal man sprøjte noget specielt kobber spray på. det bruger de til dragster.
købte det af cheffen i autobremsen. kan vist ikke bare købes alle steder.

Men men det blev aldrig helt godt. brugte lidt vand osv. og havde toppen af og på 4 gange før det lykkedes bare at blive lidt tæt.

Kan ikke lige se hvorfor du ikke kan dreje af dine stempler,?? det blev vores løsning i den siste ende. Det med to pakninger og en aluplade i mellem ville jeg nok fortrække. det køre golf vr 6 med når de sætter turbo på. og det holder perfekt.

vil lige sige at det er ikke nemt at lave huller i sånden en kobber plade.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2003, 10:03 
Jeg ville lave det i en cnc fræser, ellers det næsten umuligt..


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2003, 14:42 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 29 jul 2003, 14:30
Indlæg: 27
martin pedersen skrev:
Jeg ville lave det i en cnc fræser, ellers det næsten umuligt..


evt. på en tråd-gnister, den gør det måske lidt hurtigere. Men det er ikke alle steder der stå sådan en fætter 8)

_________________
Low_


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2003, 22:04 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Svært at lave hul i en kobberplade???Spis jeres kiks!

Har man en ekstra blok så bor hullerne til boltene og skru pladen fast på blokken. Start en luftsliber med en lille fræser i og kom så bare igang. Den kan sgu laves på 2 timer, incl øl og pisse pauser.

Har man ikke en ekstra blok at gøre med skal man selvf først bruge en del tid på opmærkningen, med derefter er det altså ligetil at gå igang med.

At jeg ikke mener at kobberpakninger er til ret meget i en gadebil er en hel anden sag.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 okt 2003, 15:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Holder med henrik.En standard pakning kan sagtens holde hvis du har styr på din blanding.Det er tændingsbanken der tager livet af din pakning.
Skyder den ikke pakning ud skal den jo ødelægge noget andet.Pakning er billigst. :D

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team