Powerforum
http://powerforum.dk/

prog ecu vs standard ecu med smt6
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=5272
Side 1 af 1

Forfatter:  henrik g [ 17 sep 2003, 21:22 ]
Titel:  prog ecu vs standard ecu med smt6

vil det give mig nogle fordele hvis jeg købte en programebar styreboks istedet for min standard ecu med smt6 piggyback

Forfatter:  Yugo Turbo [ 17 sep 2003, 23:48 ]
Titel: 

ca tonsvis... du kan selv bestemme ALT, du laver selv tændings map og benzinmap... på origanalt plus tilskuds ballade vil du stadig være bundet en smule... gå evt ind på www.powerpage.dk -> produkter -> motorstyringer. en omex 500 koster ca 9000 incl ledningsnet og stik. så kan du sidde i din vogn med din bærbar computer og selv indstille den nøjagtigt til din kørestil... det holder for vildt! 8)

Forfatter:  Gæst [ 18 sep 2003, 05:50 ]
Titel: 

jeg kan vel også lave tændings og benzin map på smt6'en

det var for at høre om det evt kunne give noget effekt, hvis jeg ikke ændrede noget på motoren.

Forfatter:  Per Mai [ 18 sep 2003, 07:55 ]
Titel: 

Har du godt fat i tænding og blanding med en SMT6 kan du justere den til det optimale, hvis du ikke har brug for flere omdr.
Det kommer også lidt an på hvad det er for en bil du har.
Fordelen ved en SMT6 er at man starter hvor bilfabrikanten kom til, hvilken forenkler justeringen væsentligt.
Vælger du en programmerbar motorstyring skal der mere arbejde til. Det er mere for proffesionelle eller en dygtig rookie. Fordelen er, at man har frie hænder til at vælge omdr begrænser og flere andre avancerede funktioner. Vælger du denne løsning, så køb motorstyringen et sted, hvor de kan lave setup og tabeller til dig inden levering, så der kun er finjustering tilbage. :wink:

Forfatter:  HenrikGM [ 18 sep 2003, 14:50 ]
Titel: 

Det er ihvertfald en rigelig stor mundfuld hvis man tager både tænding og sprøjt med på een gang, og man er rookie.

mht at få skidtet til at køre så den kan transportere sig selv rundt så er det nu ikke et stort problem. Det kan nemt koste en weekend eller to hvis man ikke har meget forstand på det, men det er før gjort, også af "motoranalfabeter".

Typiskt er det ikke vanskeligt at lave en opsætning hvor man kan starte bilen og trille forsigtigt rundt i den, men WOT og især overgangen fra motorbremse/let gas kræver en del justeren. En motorstyring med datalog er en klar fordel!

På uændrede motorer giver det sjælent meget.

Forfatter:  Gæst [ 19 sep 2003, 10:07 ]
Titel: 

Jamen er der ikke nogen der kan montere og justere en motorstyring for en ??? ville meget gerne have motorstyring fremfor tilskudssystem

Forfatter:  HenrikGM [ 19 sep 2003, 10:49 ]
Titel: 

jo da. Er sikker på at scantune kan fikse det for dig.

Ellers skal du blot selv sætte dig ind i det. Man kan hvad man VIL.
;-)

Forfatter:  Yugo Turbo [ 19 sep 2003, 14:48 ]
Titel: 

har da fået lidt hjælp til mit, men har primært lavet det hele selv. har købt det hos lasse og må sige at han har været meget hjælpsom og har et par andre kammerater skal også lige ha en tak med... du kan godt lave det selv. men for penge er jeg da overbevist om at powerpage lasse godt vil mappe det ind for dig, hvis du da spør ham pænt. smiler

Forfatter:  Henrik D.S. [ 20 sep 2003, 11:21 ]
Titel:  Motorstyring

Jeg kan kun give HenrikGM ret, man kan hvad man vil. Jeg vil dog give dig et råd. Download softwaren til de forskellige systemer, og prøv at eksperimentere lidt med dem inden du bestemmer dig hvilket system du vil have. (Hvis du også selv vil just. lidt.) Det er jog også lidt smag og behag hvad man bedst kan lide og arbejde med! Få evt. nogen til at hjælpe dig med at finde ud af hvad du behøver af funktioner. Og find der efter et der dækker dine behov. Der er jo ingen grund til at skyde gråspurve med kanoner!

Mvh
Hernik D.S.
www.wolf3d.dk

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/