Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Placering af lambda.. http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=5031 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | Damborg [ 30 aug 2003, 21:02 ] |
Titel: | Placering af lambda.. |
Er nød til at flytte min lambdasonde pga pladsmangel.. Hvad er bedst.. at placere den i manifoldet lige før turboen... Eller i forrøret lige efter Turbo/Wastegate..?? Kan varmen blive for høj i manifoldet og brænde sonden af... ?? |
Forfatter: | mh [ 30 aug 2003, 21:15 ] |
Titel: | |
både-og fordi fordelen ved at sætte den i manifoldet er at den er hurtigst muligt oppe på drift temp. ![]() ![]() ![]() ![]() jeg ved bare ikke ikke om det er flueknepperi ![]() men jeg ville nok mont den efter møllen for så vil sondens egen opvarmning selv sætte fut i temperaturen..... håber det hjælper lidt...... |
Forfatter: | Havneren [ 01 sep 2003, 21:04 ] |
Titel: | |
Efter!!! helt sikkert. TINASMARTIN har fadt i noget. Det med at den bliver langtsommerer varm... Det er måske rigtigt nok, men glem alt om det. Køb en sonde med varme i evt. det hjælper lidt på det. Og dessuden tager din styrboks først hensyn til lamdasonden når dit kølvand har nået en fastsadt temperatur. f.eks 70 grader. Og der er sonden helt sikket varm nok... Men ryk den ikke ret langt ned i udstødningen! v/h christian |
Forfatter: | Yugo Turbo [ 01 sep 2003, 22:26 ] |
Titel: | |
har en benzinblandingsmåler i min bil, den skal sidde ca 10 cm efter turboen. der er der et delvist pulserende signal, hvor det bliver mere jævnt når du kommer længere væk fra turboen. så hvilket signal ønsker du? og til hvad? næsten alle sonder er med varme og skal bare ha 12v. dem fra bosch jeg har set har fire ledninger. de to hvide er varme i sonden og de to andre er signalet... go arbejdslyst ![]() |
Forfatter: | K-FINN [ 06 sep 2003, 15:06 ] |
Titel: | |
Damborg den skal saette lige efter turbo. |
Forfatter: | mh [ 07 sep 2003, 20:05 ] |
Titel: | |
Yugo Turbo skrev: dem fra bosch jeg har set har fire ledninger. de to hvide er varme i sonden og de to andre er signalet... go arbejdslyst
![]() ikke helt rigtigt de 2 hvide er til varme "rigtigt" men de 2 andre er ikke begge til signal (direkte)den ene er stel til sonden og den anden er signal...... man har kun een ledning med signal ![]() |
Forfatter: | Yugo Turbo [ 08 sep 2003, 10:51 ] |
Titel: | |
uden stel - intet signal... defor kalder jeg de to andre for de signal givende. |
Forfatter: | Damborg [ 08 sep 2003, 18:38 ] |
Titel: | |
Uden stel... Kan nogle trække stel gennem udstødningen.. Derfor.. Signal på KUN en Ledning |
Forfatter: | K-FINN [ 09 sep 2003, 12:12 ] |
Titel: | |
Damborg husk at stel SKAL tages paa motor. |
Forfatter: | mh [ 09 sep 2003, 12:21 ] |
Titel: | |
Finn Tolstrup Pedersen skrev: Damborg husk at stel SKAL tages paa motor. hvorfor SKAL den tages på motoren den bliver jo alligevel taget indirekte på motoren gennem udstødningen..... ligesom en gammel ,øhh hvad var det for en.. jo en ford eller opel tror jeg, der ikke har opvarmning eller direkte stel i sonden der er nemligt kun een ledning fra sonden af til boksen...... peugeot'erne køre også med stel gennem udstødningen der sidder et stel kabel under bilen ud til det/den spændebånd/clamps der samler udstødningen.....
|
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |