Powerforum
http://powerforum.dk/

Hjælp Kabutator
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=4660
Side 1 af 1

Forfatter:  Lind [ 29 jul 2003, 11:09 ]
Titel:  Hjælp Kabutator

Hej alle...
Jeg har et lille problem... er gået igang med at bygge blæs på min gamle Golf II 1600 men det er en kaburator model kan der købes noget brugt der kan bruges istedet for kaburatoren og hvad...?
mvh martin

Forfatter:  Boostjunkie [ 30 jul 2003, 13:44 ]
Titel:  Re: Hjælp Kabutator

Lind skrev:
Hej alle...
Jeg har et lille problem... er gået igang med at bygge blæs på min gamle Golf II 1600 men det er en kaburator model kan der købes noget brugt der kan bruges istedet for kaburatoren og hvad...?
mvh martin


Jeg har et sæt dobb. karb (40 mm dellorto), med alu indsuningskasse. Benzin pumpe, benzin filter, slanger og justerbar benzintryks regulator..
De er stående og er beregnet til at køre med turbo...
Pris 3000 kr

Hilsen jakob
Mazda4life

Forfatter:  Lind [ 31 jul 2003, 13:16 ]
Titel:  Re: Svar

Lyder rigtigt godt... Har du evt et tlf nummer så jeg kunne ringe....? Skal lige høre hvis de er stillet rigtigt bruger de så så meget brændstof som alle siger....?

Forfatter:  Lassemartin [ 01 aug 2003, 05:58 ]
Titel: 

Att.: Lind

Mit første råd ville være... Drop idéen med at sætte turbo på en karburator bil. Det vil blive en både dyr og ustabil løsning... Men selvfølgelig hatten af for den som prøver. Men det burde være en som roder med turbo til daglig, efter min mening.

Tag derimod og køb de to Dellorto karburatorer, hvilket ifølge mig er de bedste karburatorer på markedet (smag og behag).
De 3000 kr. for karburatorerne, burde være incl. indsugningsmanifold og luftfiltre til de penge.

Får du justeret sådan en par karburatorer ordenligt (SKAL gøres af fagfolk) + køber en anden knast 272/276 gr... får portet/planet topstykket... bananmanifold incl. 2" udstødning...

Kan du regne med 120-125 HK på din 1.6'er... går du lidt stille med dørene og lægger en 1.8'er i istedet, kan du regne med 140-145 HK.

Håber du kan bruge mine råd til noget...

P.S: Hvis du så en dag vil ha' mere en effekt på f.eks en 1.8'er, kan du bore den op og lave den om til en 2.0'er... Så har man ca. 160-165 HK. :P

Mvh.
Lasse - Golf II RS-edition

Forfatter:  Boostjunkie [ 01 aug 2003, 17:03 ]
Titel:  Re: Svar

Jeg nåde aldrig at få dem justeret, da jeg kørte med dem. Jeg køret 0,8 bar på en 2,0 motor med to toppakninger og en lille intercooler... Jeg kørte 10 km/l ved blandet kørsel med turbo og dobb. karb, da motoren var standart kørte den kun 8 km/l... Jeg snakkede med westspeed, han havde også kørt med samme karb., han sage at med de største dyser, skulle de kunne følge med til 250-300 hk. Man skal bare huske at ha en dump valv på, for elleres kan de ikke tage gas under 4000 omd.
Jeg har også en manifold i rustfri der passer på mazda 626, men det er jo bare at lave den om så den passer på golfen, den kan du godt få med i prisen... :-)
Mit nummer er 21223941..

Hilsen jakob
mazda4life

Forfatter:  Lind [ 15 aug 2003, 08:41 ]
Titel:  Att. Lassemartin

Lyder som om det ville være forsøget værd..... Havde tænkt på turbo pga. benzin forbrug. for med vebere og knaster kan jeg nok ikke holde de 14 km/l hjemme :lol:
Og hvis det var tilfældet med en boring hvem skal man så sætte sig i kontakt med og hvad ligger prisen ca. på for sådan en tur.....?
Har knaster og vebere så ideen er sku go.... :)

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/