Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Turbo på 106èr xs http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=4572 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Smeden [ 20 jul 2003, 22:15 ] |
Titel: | Turbo på 106èr xs |
Jeg har en 106èr 1,4 xs som jeg gerne vil have turbo på..... Jeg regner med at have små 10- 15000 kr at gøre godt med ![]() ![]() ![]() Hvad skal jeg have købt/bestilt..... ?? og jeg vil lave det HELE SELV ellers er det jo ikke sjovt.... ![]() ![]() ![]() ![]() |
Forfatter: | FTP [ 21 jul 2003, 18:30 ] |
Titel: | |
Hej smed.Ja du skal jo have fundet turbo,ic,div.rør,og en mf2.Der er en der hedder allan der nogen gange er her inde,og på hi-speed.Har har sat turbo på sådan en fætter.Han købte nemlig mf2 af mig.Jeg er sikker på du godt kan få nogle tips fra ham.Han er en rar gut.Held og lykke med dit projekt.Jeg håber også jeg komme i gang med min når jeg har fået overtalt KONEN. ![]() |
Forfatter: | Smeden [ 21 jul 2003, 20:49 ] |
Titel: | |
JA... jeg håber også snart på at komme igang... Jeg regner med at jeg kan bruge indsprøjtningen og ledningsnet fra en 1,4 xsi med 2,0 dyser fra en 306èr og turbo fra en uno eller 1,6 TD golf (det skal være sådan at man bliver skubbet tilbage i sædet) og intercoler fra en lastbil (laves på mål til frondt montering...) og et MF2 system og muligvis vand-indsprøjtning, motoren for turen med kobber top-pakning men først vil jeg have skaffet tingene inden jeg går igang...... Lyder det helt galt... ????PS: min kone kan ikke vente..... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Forfatter: | TB_205GTI [ 21 jul 2003, 21:52 ] |
Titel: | |
IC fra en lastbil... den bliver alt for stor... 2.0 dyser, tror også de bliver for store, få hellere nogle fra en 106 XSi 1.6 Gølf turboen, vil formentlig have forkert geometri til en benziner Hvis du vil gå hele vejen med vand, så lad være med at bruge en kobber pakning, få helelre drejet stemplerne lidt ned, eller endnu bedre få nye stempler. |
Forfatter: | K-FINN [ 22 jul 2003, 08:15 ] |
Titel: | |
Det kommer selfølgelig lidt and på hvor vilt det skal være.Hvis du skifter de orginale dyser ud med stører kan du ikke styre dem med mf2.Det er til ekstra dyser og så er vandindsprøjting ikke så nødvendig da de ekstra dyser laver samme effekt.Nemlig afkøle luft. |
Forfatter: | smeden [ 22 jul 2003, 21:55 ] |
Titel: | |
Det kan godt ske de dysser bliver for store..... Hvad hvis jeg får dysser, ledningsnet og styreboks, indsunings-manifold fra en 1,6 xsi... ?? Ligger to top-pakninger med en rustfri plade men den ratte tykkelse imellem... Hvorfor skulle en turbo fra en 1,6 TD golf ikke passe.... ?? og bibeholder min ide med vand... ??? og det med ICèn skulle skæres på mål og ikke hele ICèr.... ![]() ![]() ![]() ![]() |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |