Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
voævo 240 turbo http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=4236 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Lars Hoffmann [ 31 maj 2003, 22:00 ] |
Titel: | voævo 240 turbo |
Hej jeg ville lige høre fra nogen som køre volvo om de har et problem med sent lade tryk jeg synes at den tager meget lang tid om at bygge det op. Næste problem kan det passe at den ca er på 11 sek fra 0 til 100 stadart eller er min bare død Håber nogen kan hjælpe. Mvh lars h |
Forfatter: | Henrikgm [ 01 jun 2003, 12:43 ] |
Titel: | Re: voævo 240 turbo |
Lugter af dødt udstødningssystem. Prøvede noget lignende på min egen. Det originale udstødningssystem var skvattet sammen og tæret en del, så jeg byggede 3" hele vejen fra turbo til kofanger, plus satte blowoff ventil på bilen og derefter tog den tryk i et tempo min kobling ikke helt kan tumle, trods en ny kobling. Den skal kunne gå til 100 på minimum 9sekunder rent uden intercooler, med IC tager det ~8,2sekunder, hvis alt er up to date. Det kan også være en død WG, eller hele turboen. |
Forfatter: | Lars [ 01 jun 2003, 19:46 ] |
Titel: | Re: voævo 240 turbo |
jo det lyder måske rimeligt for min er også blevet lidt u tæt inden turboen. Den der WG hvad er det tak på forhånd jeg har fået sat en intercooler ned i motor rumet mangler bare at sætte de sidste rør på. Hvor højt må man skrue lade trykket op på dem, og hvor når ska man til at arbejde med justering af benzin eller ska man bare investere i et tilskuds system Mvh lars |
Forfatter: | Lars Hoffmann [ 01 jun 2003, 20:19 ] |
Titel: | Re: voævo 240 turbo |
Jeg vil lige komme med en bemærkning til kan det passe at den trækker dårliger når man piller forrøret at turboen for det har jeg lige prøvet. Mvh lars |
Forfatter: | Henrikgm [ 01 jun 2003, 22:32 ] |
Titel: | Re: voævo 240 turbo |
Find et rullefelt og få bilen kørt ind på. Med en 4gasmåling kan han snart fortælle dig hvad der er galt, plus at du kan få ladetrykket sat efter hvad den rent faktisk KAN tåle og ikke hvad du _TROR_ den kan tåle ![]() Indtil du har totalt styr på hvorfor den trækker dårligt nu, så er det måske ikke helt så smart at begynde at skrue den op i tryk. IC modellen kørte med 0,75-0,8 bar i ladetryk OEM. WG=WasteGate. Hvad lader du med nu? Hvad er dit bensintryk?Styretryk? Lad være med at køre uden forrør, medmindre du vil have kaskoen udbetalt på en udbrændt bil.....Jeg har selv kørt med udstødningen ført ud foran baghjulet og den smækker en pæn stor flamme ud når man skifter gear på den måde. Den flamme vil du ikke have ud i dit motorrum! |
Forfatter: | lars [ 02 jun 2003, 22:57 ] |
Titel: | Re: voævo 240 turbo |
Grunden til at jeg kørte uden forrør var for at se om den trak bedre det var kun en lille tur og jeg køre generelt aldrig uden pulver slukker Men det fløjter nu godt sådan en volvo. Jeg ved ik hvad mit lade tryk er da den køre med det originale lade tryks ur og der er den ca 3 -4 mm fra rød felt. Men jeg har ik haft bilden så længe endnu så kommer tid kommer råd men jeg ska nok havde den på et felt for at få svar på mine problemer. Min WG troer jeg at den virker fint for den holder fint det samme tryk fra ca 2800 til 6000 omdr. Men jeg prøver at se på den næste gang jeg får fri for mine planer med den var da at den sku være lidt hurtig. Mvh Lars H |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |