Powerforum
http://powerforum.dk/

Tandrem ved sænket kompression
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=4234
Side 1 af 2

Forfatter:  Doktor [ 30 maj 2003, 17:54 ]
Titel:  Tandrem ved sænket kompression

hvis jeg sænker kompressionen på min motor ved at lægge dobbelt toppakning eller jernplade i, så burde mærkerne på tandrems tandhjulene ikke passe mere.

det er ca 2-3 mm ekstra tykkelse

hvad kan jeg gøre ved det ?

hvor godt skal det passe ?

Forfatter:  sniffer [ 30 maj 2003, 23:07 ]
Titel:  Re: Tandrem ved sænket kompression

et justerbart takt hjul

Forfatter:  t [ 31 maj 2003, 16:11 ]
Titel:  Re: Tandrem ved sænket kompression

øhh det kan godt være jeg har misforstået et eller andet men hvad skulle indstillingen blive ændret af hvis du lægger større pakning i for ?????

t

Forfatter:  Larsen [ 31 maj 2003, 16:21 ]
Titel:  Re: Tandrem ved sænket kompression

har et andet problem tand remmen kan ikke nå på min polo

Forfatter:  sniffer [ 31 maj 2003, 17:11 ]
Titel:  Re: Tandrem ved sænket kompression

Hmmm nå hvad mener du med det for der er da en opstrammer hjul der kan gi sig en del har du en 100mm toppakning på :-P

Forfatter:  Kim Frederiksen [ 31 maj 2003, 21:10 ]
Titel:  Re: Tandrem ved sænket kompression

100 mm pakniner er ikke unormale på polo'erne! der skal en del mm til at sænke kompressionen fra 27: 1 til 7 : 1 B-] sorry!! måtte bare lige deltage! :-D

Forfatter:  ongel [ 01 jun 2003, 09:43 ]
Titel:  Re: Tandrem ved sænket kompression

hehe kan du så lukke motor klappen:-D

Forfatter:  GTI-Kongen [ 01 jun 2003, 10:52 ]
Titel:  Re: Tandrem ved sænket kompression

27-1...... er det en diesel?
For ellers er der nogle der har læst forkert

Forfatter:  Chr. T. [ 01 jun 2003, 22:17 ]
Titel:  Re: Tandrem ved sænket kompression

Hejsa

Selvfølgelig ændres timingen af knastakslerne, hvis du ligger en tykkere toppakning i en ohc´er. Som Sniffer skriver kan du afhjælpe det med et justertbart takthjul, så du kan stille knastakslen præcist.
Selv har jeg lige lavet det samme på en motor med kædetrukne knastaksler og her var det 3 mm. jeg "lyftede" topstykket. Det giver en forskel på kæden i træksiden på 6 mm, da kædestrammeren jo sidder på slipsiden af krumtappen. Hver tand på knasthjulet har en deling på 7,5 mm. derfor har jeg valgt i første omgang at flytte det en tand, derved vil både indsugnings- og udstødningsventilerne åbne 1,5 mm før, hvilket svarer til ca. 3 grader. Det er selvfølgelig ikke optimalt, men da jeg alligevel stadig kører med sugeknaster, så har jeg i første omgang valgt at se stort på de par grader, så kan man jo ændre det sidenhen, hvis det giver problemer.
Mht. til længden af remmen/kæden, så kunne kæderne præcist nå på den motor jeg har haft fat i, jeg var dog nødt til at ændre fjederen til kædestrammeren, ellers var den alt for stram. På en motor med tandrem ville jeg umiddelbart mene det var nemmere at købe en rem der er lidt længere, hvis den altså findes, men det kan en forhandler af uoriginale remme oplyse dig om.

Mvh.
Christian

Forfatter:  T. Nielsen [ 03 jun 2003, 11:25 ]
Titel:  Re: Tandrem ved sænket kompression

Att. Larsen jeg har en polo med 2 mm jernplade med 2 toppakninger og jeg har ikke nogle problemer i den retning, men vandpumpen er også næsten i yderstilling. Dog ville jeg også gerne have fat i et justerbart knasthjul

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/