Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 22:27

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
jeg har en ford rs turbo 1987 med en motor af ukendt stand....den kører udemærket....

jeg har fået den justeret på ruller men desværre kun med resultat der siger 129 hk og 184 nm

min wastegate driller lidt....eller måske er det noget andet der driller.... måske motorstyringen.....

men hvertfald når trykket skal stige svinger det meget, imellem 0,35 og 0,55 ca.... vil jo gerne have et højere og mere konstant tryk... = flere hk...

hvad wastegaten angår har jeg fået tilbud på en anden wastegate og motorstyringen koblet af den funktion med montage og ny rulletest... 1500,-

men det giver jo næsten ingen effekt..... motorstyringen stopper jo nok op ved ca 0,62 bar da tændingen ikke kan følge med... her på siden står der godt nok et sted 0,72, men hvem skal man tro ?

hvis man så skal have yderligere tryk, måske op til 1 bar er det omkring 10-12.000 det koster... men efter hvad jeg læste et sted herinde er det kun 4 ledninger der skal loddes for at et chip kort kan monteres, så tændingen kan følge med......men til 12.000... nej vel ??? :o)

hvis i læser om den uk rst der har 200 hk lyder det vel forholdsvist nemt at nå de 170-180 hk..

mit mål var nok omkrin de 170-180 hk...

hvem kender nogen som kan lave det ??

eller skaffe UDFØRLIGE anvisninger for det som er beskrevet andet sted på siden...??

hvad hedder den waste gate der skal bruge ?? der står bare "-31" er det en modelbetegnelse eller et tal for noget den skal kunne ?

skal der en anden knast i motoren for at det kan lade sig gøre ?

og sidst men ikke mindst skal den kunne køre hver dag og ikke brænde af :o)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Få først lavet den så trykket er konstant inden du tuner videre, i min er en chip fra bruno hansen så kan du køre højere tryk min 1bar så en 2,5t udstødning og lidt bedre filter så skulle de første 170 være der, jeg har også en stor intercoller på gir ca 10hk og en længere levetid for din motor.

har du nogen priser på div dele/ chips og montering... ?

skou

mener udstødningen er ihvertfald 2½" og der er kn filter...

en ny wastegate koster hos bruno hansen ca 900 mener jeg.
Det med at trykket ikke er konstant kan skyldes at din turbo er revnet i huset.....
Den orginale begrænsning på ladetrykket er ved ca o.72 bar.
Hvis du vil have tunet din bil ville jeg starte med Filter/udstødning.
Og så en støre ic for som aj skriver er det sunder for din motor.

Før du begynder at tune overhovedet, skal du have styr på dit ladetryk ellers kan alt det andet være lige meget.
Tjek din turbo for revner eller om rotoren skulle være slid/beskadiget, ellers kunne det godt være Wastgaten som du selv er inde på ....
Og for flere HK, Nu knast-Chip-intercooler og måske en 2 1/2 - 3" udstødning ..... :-P

Medlem

Geografisk sted: Vest Sjælland
Jeg ville få tjekket/udskiftet den turbo inden du begynder at skrue..

En RST er født med 2½" og normalt hjælper en større udstødningen ikke, med mindre du skal have over 200 hk, men en større intercooler det vil hjælpe..

Du kan tage wastegaten fra en cossie (2WD), så kan du kører med størrer tryk.

Jeg køre selv med en standard motor, kun med øget ladetryk 0.6 bar. den yder 160 hk/240 Nm målt hos KB-teknik kvanløse.

du skal mindst lade med 0.8bar for at få 160hk/240nm
NaAK Trimning kan anbefales.

Alt hvad man læser på nettet er kun VMAX hk = 20-30% mere end bilen har i virkeligheden !!!

VMAX heste ???? hvad mener du med det, og hvorfor lige 20-30% mener du ikke det energi tab der er mellem motor og hjul eller hvad????

Nu har jeg set en del biler som er blevet rullet hvor ejeren mente den havde nogle! flere heste end den havde inden den blev rullet, når snakken går er det ikke grænser for hvad folks biler kan, men papiret lyver kun sjældent. jeg vil Meget gerne se en rst der har 200hk på papiret som er rullet et ordentligt sted.
Hvis du kom i vmax med din bil og sagde den havde 360hk så skriver de 360hk !! også selvom de har været med ude og køre og nemt kan mærke den kun har 250hk.
Man kan ikke stole på de vmax hk de skriver om medmindre de har en rulletest !

nå ok der er bare så meget snak om den har heste på motoren eller på hjulene fabriks oplysningen er vist på motoren

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time