Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Luftmængdemåler før eller efter turbo!? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=4128 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Mad_man [ 30 apr 2003, 21:14 ] |
Titel: | Luftmængdemåler før eller efter turbo!? |
Hvad gør man med luftmængdemåleren når man laver en turbo bil... Altså så den suger igennem den eller sender tryk igennem den!? Det er en opel 2.0e CIH motor... |
Forfatter: | www.scantune.dk [ 30 apr 2003, 22:08 ] |
Titel: | Re: Luftmængdemåler før eller efter turbo!? |
Din luftmængdemåler er af vane-typen, at trykke gennem den, vil gå fint den første måneds tid, men så vil der lægge sig en oliefilm på kulbanen. Det bedste er at suge. Brug evt en lmm fra en 3.0 og nogle større dyser. Husk at flytte fuldlast indikatoren i spjældkontakten til et lavere punkt. /Per |
Forfatter: | Mad_Man [ 01 maj 2003, 05:44 ] |
Titel: | Re: Luftmængdemåler før eller efter turbo!? |
Nå oki.. jeg synes bare jeg havde set engang et sted, at der kom tryk igennem... Nå men.. Ja jeg har hørt at man oz kan bruge en lmm fra en eller anden bimmer!?? Hvad med dyserne!? Hvad kan jeg bruge der?, der passer så mit sprøjt!? Hvorfor flytter man fuldlast indikatoren i spjældkontakten til et lavere punkt!??? |
Forfatter: | stefan [ 01 maj 2003, 09:55 ] |
Titel: | Re: Luftmængdemåler før eller efter turbo!? |
prøv at se på opeltuners.com, der er lavet en ascona b 1,9 med turbo og L-jet. Her bliver der suget gennem luftmængdemåleren |
Forfatter: | www.scantune.dk [ 02 maj 2003, 14:54 ] |
Titel: | Re: Luftmængdemåler før eller efter turbo!? |
Du skal starte fuldlastindikationen tidligere, da den termiske belastning af stemplerne er større i forhold til spjældvinklen når der kommer tryk på. Det er det der mange gange ødelægger en motor med eftermonteret turbo. /Per. |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |