Powerforum
http://powerforum.dk/

årg 75 og turbo
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=4073
Side 1 af 1

Forfatter:  kasper [ 17 apr 2003, 16:32 ]
Titel:  årg 75 og turbo

hej alle samme .
jeg har lige købt en dejlig gammel golf 1 fra 75
og den skal have noget gazzz :-O den er sænket 80mm
fire 15" alu spoiler og masser andet skidt og lort.
motoren er en 1,3 "mv" jeg over vejer meget turbo i form af
en turbo fra fiat uno eller golf gtd . golf turboen den skal jo have fiber ringe
i for at kunne køre med karburator :hvem kan monter disse fiber ringe:
kan man køre med intercooler på karburator.
Jeg har også en oliekøler
med jeg mangler en termostat til den :hvor kan jeg få fat i sådan en:
kompresisonen skal sænkes med to toppakninger er det nødvendig med stålplad imellem ???? og hvilken en karburator er bedst til formålet ??????
Jeg overvejer også at bruge en 1.3i polo motor ville det være bedre ???

Forfatter:  T.Nielsen [ 17 apr 2003, 17:37 ]
Titel:  Re: årg 75 og turbo

Det sidste ville være godt, men det er en konstruktiv ændring. Du kunne tage en NZ motor fra en polo med multipoint og ligge i men allerede der er det galt, det er nemlig ikke en standard motor mere, og så gælder 20 % reglen.
Sætter du til gengæld smedestempler i din MV motor og tryklader den må du gerne tune lige så vildt du vil.

Forfatter:  Claus Gundersen [ 17 apr 2003, 19:18 ]
Titel:  Re: årg 75 og turbo

Det er så ikke helt korrekt. Hvis du sætter andre stempler i den org motor, anses dette for en konstruktiv ændring.
Vedr fiberringe, kontakt evt H.Daugbjerg http://www.scanturbo.dk de kan måske hjælpe dig.

Forfatter:  Christian Trab [ 18 apr 2003, 06:11 ]
Titel:  Re: årg 75 og turbo

Hej Kasper.

Mht. karburator, så skal den i givet fald sidde tæt ved topstykket som standart. Det vil betyde at du skal tryklade igennem karburatoren, hvilket godt kan lade sig gøre i nogen tilfælde, om det er hensigtsmæssigt i dit tilfælde ved jeg ikke.
Hvis du sætter karburatoren før turboen, så vil centrifugalkraften i turboen få benzin og luft til at skille, da benzinmolekylerne jo er væsentligt tungere end luften er. Dette vil medfører meget dårlig forstøvning af benzinen og dårlig forbrænding.
Ydermere er det meget uhensigtsmæssigt at have karburatoren før en intercooler, da volumen i intercooleren er forholdsvist stort og hvis motoren skyder baglæns, som alle motorer jo kan finde på at gøre, så vil luft/benzinblandingen eksplodere, sandsynligvis med store skader til følge.

Mvh.
Christian

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/