Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
renovering af motor http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=3965 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | NHI [ 16 mar 2003, 00:17 ] |
Titel: | renovering af motor |
Jeg overvejer at renovere min motor men hvilke slid dele skal man skifte og vil det være billigere end en ny brugt motor |
Forfatter: | hansen [ 16 mar 2003, 11:25 ] |
Titel: | Re: renovering af motor |
hvilken bil snakker vi om:-| |
Forfatter: | Damborg [ 16 mar 2003, 14:20 ] |
Titel: | Re: renovering af motor |
Jamen... generalt er det jo... Stempelringe olietyve og plajestangslejer der er mest udsatte for slid... |
Forfatter: | NHI [ 18 mar 2003, 18:39 ] |
Titel: | Re: renovering af motor |
Det er en astra 1,4 se.......det er ikke så nemt at få fat i denne motor |
Forfatter: | jens [ 18 mar 2003, 19:00 ] |
Titel: | Re: renovering af motor |
En vege ombytter koster 9000-10000 + moms men er den efter 95 laver de ikke nogen endnu |
Forfatter: | Hald79 [ 18 mar 2003, 23:21 ] |
Titel: | Re: renovering af motor |
hejsa.... ta da og renoverer din motor det er sku da det nemmeste og billigste...... du kan vel renoverer den fra omkring 2-3000 kr i stumper hvis di selv gider at gøre det og så ved du oz hvad du har.... så kan man jo oz lige få planet toppen ved samme lejlighed, hvilker jo ingen skade gør ![]() ![]() for de 2-3000 kr. får du jo stempelringe, lejer, pakninger, bolte og pakdåser til hele motoren. mvh jens hald |
Forfatter: | torben [ 19 mar 2003, 03:19 ] |
Titel: | Re: renovering af motor |
Hald 79. Den pris du nævner på 2000-3000 er ikke det det kommer til at koste, smart skrevet men det holder bare ikke. Det er langt bedre at lade være en at begynde at fuske så meget. Alternativet er at købe en brugt motor med garanti... Der er en være en grund til at man renoverer motoren. Olieforbrug, knallet leje, eller i forbindelse med tuning eller andet. Jeg mener ikke at en udskiftet toppakning alene er en motor renovering. En renoveret motor har nye lejre, afrettet krumtap, nye pakdåser, frisk oliepumpe, nye stempelringe i en ny honet cyl eller boret hvis nødvendigt, renset blok, slebet vintiler og nye oliehætter og efterset og måske skiftet styr. Og så lige en ny kobling når man er der..... En planslibning af toppen : 500-1000 Slibning af ventiler og sæder 16V : 1200-1800 Afretning af krumtap : 3000 honing : 300 boring : 2000 og alle delene....... selv om man fandt den rigtige størrelse lejre (understørrelse) og resten af stumperne i biltema så holder prisen ikke, men mindre man ejer en maskinshop... |
Forfatter: | tommy stenbøg [ 19 mar 2003, 17:36 ] |
Titel: | Re: renovering af motor |
TORBEN: Hvis der skal alt det til for at lave en astra motor så skulle man måske købe en Toyota for jeg har renoveret en del motore de fleste Toyota og de skal sq ikke have honet eller boret de skal bare have nye ringe lejer og et slibe sæt så kører de igen hvis man køber gotze ringe tror jeg de hedder de er lidt strammere end de orginale så kan de faktisk "hone" din cylender og jeg ved da godt at hvis der er røjet en ring og der er en stor rise i cylender vægen så er det ikke muligt men det koster det samme at tage toppen af og kikke ned samt kikke på lejer og så længe at vi snakker en astra med 60 hk så er jeg sku sikker på at krumtappen kan holde selv om den har fået en med en hammer ![]() slibesæt til top og bund max 1200 kr det er med alt pakdåser og olietyve lejer måske 1000 kr ringe omkring 1000 kr afretning af top hvis det er nødvendigt 400 kr så det bliver måske ikke lige 3000 men 3600 vil jeg tro og det er da meget billigere end at købe en ny motor og så som hald79 skrev så er det da en ny motor og man ved hvad man har tommy ![]() |
Forfatter: | jens [ 19 mar 2003, 17:48 ] |
Titel: | Re: renovering af motor |
Du kan godt regne en ventilrenovering med i prisen for ventilerne bliver som regel utætte før ringene efter blyfri benzin blev indført og når man skifter olietyvene bliver de rigtig utætte fordi man som regel får drejet ventilen lidt så den ikke står på samme punkt. |
Forfatter: | tommy stenbøg [ 19 mar 2003, 18:03 ] |
Titel: | Re: renovering af motor |
øhh ventilen drejer rundt hele tiden mens motoren kører men ok det er ikke hvad det har været det opel værk nææ der var en der hed 1,2 s det dur og stadig men det nye skulle de holde sig fra de har sq ikke nok tid og penge til at få det til at du ortenligt ....... ikke gennem testet lidt aveligt da det jo er flotte biler de laver ![]() jeg forstår ikke det med blyfri benzin var det ikke en astra var det ikke omkring 91 de kom ??? der byrte de da have sat panserventiler i ?????? :-O jeg ved det ikke men jeg vil da gerne vide det tommy |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |