Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 00:50

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
.....jeg har ævlet lidt med cristopher og han snakker lidt om at du har noget med asnæs kobling og bremseservice at gøre. og hvis ikke jeg tager meget fejl har du været den glade ejer af en ford sierra 90' 2,0i plaza og hvis jeg stadig ikke tager fejl jamen så er det mig der var oppe og købe bilen af dig:-)) :-)) :-)) :-))

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Er det denne her

den ligner sgu meget godt...
hvis motoren er grøn bilen er sænket og reg.nr. er tt 43 874, jamen så er det den:-)) :-)) :-)) :-))

men den ser bestemt ikke sådan ud længere:-)) :-)) :-))

Mester Medlem
Brugeravatar

Det var min gamle sildekasse. Det lyder som om du har brugt en del $$$ er den også malet om. Jeg har iøvrigt det originale bagtøj og et afrettet svinghjul liggende

nej den er ikke malet om men fronten er lavet lidt om, der er hvide blinklys på siden og i fronten, og der er kommet den nye type front på incl. frontklap
og frontgrinet er skåret hvori der er sat net men ford mærket sidder der endnu.
Dernæst er der monteret de originale mørktonede baglygter samt en RS bagspoiler og 15" OZ superturismo men jeg har givet minimal pris for det da min onkel lige havde hugget en 92' op.
og nu ligger der snart lidt mild tuning i, i form af en lavtryksturbo og der til tilhørende. men hvorfor er bagtøjet og svinghjulet udskiftet??

Mester Medlem
Brugeravatar

Lejerne var ikke noget værd så jeg har skilt det. Jeg fik en hel skrot bil med 3.92 bagtøj + sænkningsfjedre forærende. Det er derfor den kan trække fra lav fart i 5. Svinghjulet + topstykket jeg har er fra en anden motor jeg fik. Du skulle hellere havde fikset skærmkanterne istedet for så havde du bil i lang tid.

Den med skærmkanterne bliver nok det næste, men jeg har altså sat et andet bagtøj på igen fordi jeg synes at der var for meget slup i det der sad på, og hver gang man skiftede gear var det som om at kardanen lige skulle roterer en halv omgang før den tog fat igen og der er også kommet en anden kardan på da der var ubalance i den der sad på, bilen rumlede også når man kørte stærkt i den.
Og sidst men ikke mindst skal der en ny tandstang på da den der sidder på er slidt men der har jeg skaffet en ny, men jeg kunne jo godt tænke mig at få servo på den og den jeg har skaffet er uden.

Mester Medlem
Brugeravatar

Det er trækakslen i førersiden der har slup i det yderste knokkelled + vinterdækkene det var min erfaring men kardanen er selvfølgelig blevet lidt stiv i leddet efter så mange km. Er det rigtigt du har renoveret motoren totalt for at få turbo på

trækakslen i førersiden blev skiftet før kardanen og der var stadig slup og det var et af kardankrydsene der var slidt i stykker. MOTOR: jeg købte en turbomotor af en kammerat der havde kørt med den ihans sierra men dem der havde lavet motoren til ham, har dummet sig lidt. Idet de har købt sådan et turbokit som kolstrup lavede til sierra'erne til at bygge uden på motoren uden at hive den ud eller noget.
Men de har hevet motoren ud og stoppet lavkompressions stempler i fra en calipra turbo og skruet op for ladetrykket på en lavtryksturbo, så den kørte ikke helt som den skulle så jeg har hevet motoren ud igen og nu smider jeg standard motoren i igen, som har fået en ny toppakning og lidt andre nye pakninger, og så smider jeg turbokittet på den og skruer ned for ladetrykket, og når den så kører, går jeg igang med at bygge en motor ud af den oprindelige turbomotor, som gerne skulle lande et sted omkring 300 HK og så er jeg tilfreds.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time