Powerforum
http://powerforum.dk/

Flere kræfter i 1.8 16v
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=3868
Side 1 af 1

Forfatter:  Franke [ 25 feb 2003, 08:27 ]
Titel:  Flere kræfter i 1.8 16v

Jeg ejer en Escort 1.8 16V fra ´92.
Hvad er forskellen på min motor og så den i en XR3i?
Jeg har hørt det er knaster og spjældhus, men er det nok til at give de 25 hk der er i forskel?

mvh Franke

Forfatter:  dalle [ 25 feb 2003, 09:08 ]
Titel:  Re: Flere kræfter i 1.8 16v

hej Franke!

ja du har hørt rigtigt.. eneste forskel er knaster, spjældhus, styrboks, og vupti du har 130 hk, du kan evt. tage knaster, spjældhus fra en mondoe 2,0 zetec de er identiske med XR3Ièns...

Hilsen Jesper

Forfatter:  Franke [ 25 feb 2003, 12:45 ]
Titel:  Re: Flere kræfter i 1.8 16v

Ok Tak for det. Forresten, det er altså ikke nødvendigt med hele indsugningsmanifolden, kun spjældhuset?

mvh Franke

Forfatter:  dalle [ 25 feb 2003, 15:00 ]
Titel:  Re: Flere kræfter i 1.8 16v

nej kun gasspjældet

Forfatter:  jasper [ 25 feb 2003, 15:38 ]
Titel:  Re: Flere kræfter i 1.8 16v

for satan mads. hvor har du mange indlæg herinde.

Forfatter:  Triton [ 26 feb 2003, 20:18 ]
Titel:  Re: Flere kræfter i 1.8 16v

Jeg har hørt at styrboks er den samme, men er ikke skikker. Har selv en Ford Escort Sport 1,8 ´94 og der skulle den være det samme eller tager jeg fejl?

Forfatter:  ksj [ 27 feb 2003, 09:31 ]
Titel:  Re: Flere kræfter i 1.8 16v

jeg har ellers hørt at man får mere ud af også at skifte indsugningsmanifol
den

Forfatter:  Franke [ 27 feb 2003, 11:08 ]
Titel:  Re: Flere kræfter i 1.8 16v

Hvor stor kompression kører en 1.8 16V egentlig med?
Er det noget man kan smide en turbo på uden at ændre det helt vilde?

hilsen Franke

Forfatter:  Christopher [ 28 feb 2003, 00:25 ]
Titel:  Re: Flere kræfter i 1.8 16v

komp. 10:1, burde sænkes lidt for at montere turbo, ellers skal du ikke regne med meget ladetryk:-)

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/