Powerforum
http://powerforum.dk/

turbo og kompressor
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=3713
Side 1 af 1

Forfatter:  DT [ 16 jan 2003, 20:18 ]
Titel:  turbo og kompressor

jeg har lige læst det nye V-max og der skriver de om en micra der både har turbo og kompressor, og nu tænker jeg hvordan virker det????? er det noget med at kompressoren lader turbo eller hvordan virker det! det lyder sjovt men besværligt!????

Forfatter:  Anders [ 16 jan 2003, 21:37 ]
Titel:  Re: turbo og kompressor

kompressor lader fra bunden af omdrejningsskalaen, og turboen trykker fra 2500-3000 omdr og op....

Forfatter:  DT [ 16 jan 2003, 22:33 ]
Titel:  Re: turbo og kompressor

ja men hvordan gør den det?? hvordan er rørsamlingen lavet, eller er det kompressor'en der lader over turbo'en

Forfatter:  Anders [ 17 jan 2003, 17:17 ]
Titel:  Re: turbo og kompressor

Den del undrer så også mig...

Forfatter:  sauer [ 20 jan 2003, 14:32 ]
Titel:  Re: turbo og kompressor

Forestil dig et nomalt kompresser sæt med intercooler!!
Sæt så en turbo på udst. manifoldet og sæt tryk røret over i samme tryk rør som kommer fra kompressoren til intercooleren...giver det mening??
Begge suge sider fra kompressor og turbo går så i samme rør til luft mængde måleren..
Jeg kan godt tegne det for jer men gidder ikke hvis de ikke er nogen der gidder min usle børne tegning!!

Forfatter:  ANders [ 20 jan 2003, 17:28 ]
Titel:  Re: turbo og kompressor

Giver fin mening.. tak det var også sådan jeg havde forstået det.

Forfatter:  Lasse [ 20 jan 2003, 19:19 ]
Titel:  Re: turbo og kompressor

Laver man sådan en komp + turbo trykker man normalt ind i turboen med kompressoren. Kompressoren leverer ladetrykket tideligt og turboen bygger videre når den er kommet op i omdrejninger. Ulempen er dog at kompressoren skal kører hele tiden for at der kommer luft til turboen. Det kan også laven den anden vej.

mvh Lasse

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/