Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Ford/chevrolet/pontiac http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=3643 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | DT [ 28 dec 2002, 15:18 ] |
Titel: | Ford/chevrolet/pontiac |
hej jeg ville bare lige høre hvad for en man skal vælge! jeg leder efter en der er nem at tune og billig! jeg har lige været ude og kigge på en ford mustang cab. 5.0 aut. fra 95, ville sådan en være et godt valg? og hvis der er nogle der har nogle hjemme-sider til tunings-dele må de gerne skrive dem! |
Forfatter: | Brian306 gti [ 28 dec 2002, 15:27 ] |
Titel: | Re: Ford/chevrolet/pontiac |
det kommer an på hvor ny bilen skal være,der findes stroker kit til 5.0 motoren,dog noget dyre,jeg ville nok vælge en ældre hvis det skal være en us model,f.eks en camaro fra før 70 med 427 elle 454 eller måske covette,skal du have en us model er det bedst at gå efter klassikerne de holder prisen,us biler er ikke volsomt dyre at tune på,men f.eks dogde challeger årg 1970 med 383 cui yder 375 hk fra standard,så det er rimelig nemt at nå de 500 hkB-] Brian |
Forfatter: | DT [ 28 dec 2002, 15:40 ] |
Titel: | Re: Ford/chevrolet/pontiac |
det skal være en nyere bil, jeg skal køre i den til daglig. så jeg gider ikke de gammel modeller, den skal helst være fra efter 80..... og nu var jeg ude og kigge på ford'en den skal ikke vold tunes, bare lidt! jeg har en anden bil jeg er i gang med! |
Forfatter: | jens [ 28 dec 2002, 15:58 ] |
Titel: | Re: Ford/chevrolet/pontiac |
Hvis den skal have mange hk er en cab ikke stærk nok. Hvis det er en bil kun til godt vejr så vælg en før 84 af hensyn til miljøreglerne. 79-94 Mustanger med hjemmelavet dobbeltturbo er populært i usa http://www.toohighpsi.com/ Der findes en nyere mustang med incon turbo der var til salg i sommer billede på www.mustangklubben.dk Men hvis det skal være ekstremt billigt så lig en cadillac 500 motor + turbo 400 gearkasse i feks en buick skylark eller 74-81 camaro/firebird de kan fås billigt og mts sælger motorophæng og headders. Cadillac 500 passer iøvrigt i en 79-94 mustang = 3000 pund køreklar med 8.2 liter. Undgå stroker kit til fords 302 motor olieringen sidder i sporet til stempelpinden = stort olie forbrug. En ford stroker skal bygges på en 351w se www.oemfordparts.com alternativt 600 hk 514 cui fra samme firma sallee chevrolet sælger mange spændende chevy motorer. Her en 73 firebird med turbo http://www.geocities.com/slibeservice/firebird.JPG http://www.geocities.com/slibeservice/firebird.JPG |
Forfatter: | Lasse [ 28 dec 2002, 23:24 ] |
Titel: | Re: Ford/chevrolet/pontiac |
Når man snakker om heste og V8 så er denne 1200HK et must at kigge på http://www.montygwilliams.com/ |
Forfatter: | jens [ 29 dec 2002, 15:33 ] |
Titel: | Re: Ford/chevrolet/pontiac |
Med disse 32v topper skulle det vist ikke være nødvendigt med turbo http://www.araoengineering.com/ eller hotrockers stødstangsmotorens form for vtec www.hotrocker.com |
Forfatter: | Nikolaj [ 03 jan 2003, 01:06 ] |
Titel: | Re: Ford/chevrolet/pontiac |
Den mustang fra 95 er faktisk ikke så tosset at tune på. Så i et svensk bilblad hvor man kunne købe kompressokits til divs. mustangs/vettes og camaros. Det kan faktisk lade sig gøre at købe et 105% effektforøgelses kompressor kit til en mustang. Dvs, den vil lande på en små 500 "gode" hypper. Vil dog nok forslå et 50% kit hvis du har planer om at skidtet skal holde. Men personligt ville jeg ikke købe en convertible, så hellere sparer de mange penge,få en med tag og bruge de resterende penge til tuning/gejl for den bil kan blive såååå nice. |
Forfatter: | RoadRunner ( Lee ) [ 03 jan 2003, 08:34 ] |
Titel: | Re: Ford/chevrolet/pontiac |
Hvis det skal være en billig US bil at tune, så er det enten Camaro eller Mustang. Dele til både Chevy og Ford er både billige, og der er masser af Tun dele på market. Jeg kan anbefale f.x http://www.summitracing.com/ som jeg har handlet hos. De har også compressor kits til Ford. Vortek Supercharger til Ford Mustang (86-93). Ca 1900 $, og det kan installeres på 4-5 timer, i ens egen indkørelse. Giver nok ca en 30-40% forøgelse af HP. Let og billigt. ![]() Nå ja, før jeg glemmer det. En Cab er bedst til mild tuning, og til Cruise. Hvis du skal køre race, så er en med hel tag at fortrække. Mindre vægt og bedre til at håndtere den forøget vridning af karossen, når man begynder at tune bilen seriøst!!!:-O |
Forfatter: | jens [ 03 jan 2003, 09:15 ] |
Titel: | Re: Ford/chevrolet/pontiac |
Roadrunner du snakkede om turbo firebird her er en 73 fra sverige http://www.geocities.com/slibeservice/f ... rebird.JPG |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |