Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Pug 106 turbo http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=3593 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Allan N [ 14 dec 2002, 17:43 ] |
Titel: | Pug 106 turbo |
Jeg har et spørgsmål ang. standard dyser i en 106 rallye 1,3 hvor meget ml de er på . På dysen står der på den ene side 2883/00 og den anden side ivo52 , den er stort med brunt overdel . en anden ting hvor måler man mest sit ladetryk hen , måler mit imellem wesgate og møllehus , er det rigtig nok . Allan N 106 turbo |
Forfatter: | Thomas Krogholm [ 14 dec 2002, 18:20 ] |
Titel: | Re: Pug 106 turbo |
Man plejer at måle trykket i manifolden, da det er der du skal vide hvad du lader med. ![]() |
Forfatter: | Allan N [ 14 dec 2002, 18:33 ] |
Titel: | Re: Pug 106 turbo |
ok , for jeg tror heller ikke helt på det den lader med nu . Men tak for oplysninger , er der ingen der ved det med dysen evt hvor store dyser jeg skal have i Peugeot 106 1,4 turbo / intercooler ladetryk 0,6 / 0,8 . Allan N 106 turbo |
Forfatter: | FTP [ 14 dec 2002, 18:54 ] |
Titel: | Re: Pug 106 turbo |
Ved 0,6 bar skal du ca. have 50 procent mere benzin.Efter jul har jeg også et mf2 anlæg der kan styre 4 dyser dvs. 2 tryktrin hvis det har interesse allan? |
Forfatter: | Allan N [ 14 dec 2002, 19:05 ] |
Titel: | Re: Pug 106 turbo |
Havde tænk mig at sidde 4 store dyser i istedet for de standarde . Allan N 106 turbo |
Forfatter: | FTP [ 14 dec 2002, 20:36 ] |
Titel: | Re: Pug 106 turbo |
ok det er hvis lidt svært.Hvis nok noget med at man snyde styreboksen på en eller anden måde,er det ikke?Kender en der gør det med carina 2,0. |
Forfatter: | claus [ 16 dec 2002, 18:09 ] |
Titel: | Re: Pug 106 turbo |
Du kan ikke bare skifte de originale dyser ud med nogle større. Det vil kræve at motorstyringen bliver omprogrammeret. Hvis din plan er at holde sig på et moderat ladetryk, så brug en mf2 med en eller to dyser. Dette vil også redde din benzin regning når du kører pænt. Så bruger den nemlig kun mere benzin når du giver den smæk og kører med ladetryk. |
Forfatter: | Allan N [ 17 dec 2002, 16:31 ] |
Titel: | Re: Pug 106 turbo |
hvorfor er det lige der skal en anden mototstyring til . de vil da stadig åbning som før men der vil da bare komme en størrer mængde brændstof ind . eller hvad er det lige jeg ikke forstår . Allan N 106 turbo |
Forfatter: | FTP [ 17 dec 2002, 17:27 ] |
Titel: | Re: Pug 106 turbo |
Ja og så drukner du motoren:-D |
Forfatter: | claus [ 18 dec 2002, 01:54 ] |
Titel: | Re: Pug 106 turbo |
Problemet vil ligge i tomgang og ved moderat gas... hvis du endelig skulle få tilpasset benzin mængden ved fuld gas, vil den med større dyser aldrig passe i tomgang f.eks. Den vil slet ikke kunne holde tomgang og drukne totalt. Tænk på at den måske får dobbelt så meget benzin end normalt. Men stadig til den samme mængde luft. Det er jo først ved overtryk/ladetryk du har et øget luftforbrug. Ganske vist har du lambda kontrol så motorstyringen kan ændre på benzin mængden via dyserne, men den kan maksimalt ændrer disse værdi ca. 20%. Håber det var mere forståligt... |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |