Powerforum
http://powerforum.dk/

BMW 325 - turbo
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=3523
Side 1 af 1

Forfatter:  Carsten [ 22 nov 2002, 11:01 ]
Titel:  BMW 325 - turbo

Efter montering af turbo på min E30 325 ´87, Komp. 8,8:1. Den lider voldsom af tændingsbanken, vel og mærke kun ved 0,5 bars tryk... Der er desuden monteret en stor intercooler og MF2 med 2 stk orange dyser samt en progressiv benzintryksregulator. Den får rigeligt med benzin, men jeg kan ikke holde tændingsbanken væk, specielt omkring 3000 omd...

Derfor ville jeg gerne vide jeres erfaringer med turbo på sådan en bil. Alle andre jeg har talt om problemet, fatter det ikke, da de siger at den burde kunne køre 0,8 bar kun ved hjælp af benzintryksregulatoren...

Mvh
Carsten

Forfatter:  HenrikGM [ 22 nov 2002, 14:20 ]
Titel:  Re: BMW 325 - turbo

det er nok så simpelt som en tænings justering:-| :-| prøv at stille tæningen tætter på top og prøv igen:-P

Forfatter:  jakob [ 22 nov 2002, 14:30 ]
Titel:  Re: BMW 325 - turbo

hvis dine tændrør er for "varme" dvs har et højere varmetal kan problemet også skuldes glødetænding,så skift til koldere rør og sørg for at tændingen ikke er for avanceret så skulle problemerne gå væk

Forfatter:  MS [ 22 nov 2002, 16:28 ]
Titel:  Re: BMW 325 - turbo

Hey Carsten

Hvilken størrelse turbo kører du med ?

Forfatter:  Lasse [ 22 nov 2002, 18:32 ]
Titel:  Re: BMW 325 - turbo

Du skal ikke både kører med regulator og MF2, det er ikke nødvendigt. Hold dig til MF2 anlæggte og skov regulatoren. Din turbo er med garenti alt for lille og motoren kan ikke komme af med gassen. Husk også for meget benzin kan også give tændingsbanken.

mvh Lasse

Forfatter:  Carsten [ 26 nov 2002, 13:15 ]
Titel:  Re: BMW 325 - turbo

Tak for alle svarene....

1. Tændingen har jeg ikke mulighed for at justere uden, at chippe den om.

2. Med hensyn til tændrør har jeg skiftet nogle bosch rør 2 tal koldere. Det hjalp heller ikke.

3. Benzin får på nuværende tidspunkt rigeligt af.. Men ikke overdrevet....

4. Med hensyn til turbo, kunne der godt være noget om snakken... Det er en T3 turbo... Burde den ikke kunne føde en 2,5'er...? Jeg kender ikke pt AR tal på den, men den er bestemt ikke en af de største......

Forfatter:  Flemming [ 26 nov 2002, 16:58 ]
Titel:  Re: BMW 325 - turbo

Hejsa Carsten!
En T3 til en 2.5 liters 6 cyl. er vist lige i underkanten! Mener at selv det største trim er for småt. En T4 eller K27 fra BMW 745 er vist mere brugbar! Jeg har taget en T4 fra en Volvo gummiged, og det er til en 4 cyl Opel DOCH! Er ikke monteret endnu!
Det kan være at du skal ha lavet en noget som skruer din tænding tilbage når trykket stiger. Her i forummet står der lidt om det...vist noget med en Ford DOCH med mølle!
Mvh. Flemming

Forfatter:  chr.lunde [ 26 nov 2002, 23:45 ]
Titel:  Re: BMW 325 - turbo

køre du på 98okt hvis ikke så prøv
jeg kørte på 95 og havde tændningsbanken v0,5 bar
køre nu på98okt 0,75bar ingen tændningsbanken ogdog ved 2000omd i 5 gear fuld gas
men det er vis også logik
mvh lunde

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/