Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
nos på eftermonteret turbo http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=3467 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | chr.lunde [ 03 nov 2002, 14:38 ] |
Titel: | nos på eftermonteret turbo |
når man vil montere nos på sin bil er der så ingen risiko for tændningsbanken? og skal man ikke sænke sin kompresion eller er det lige meget? har ladet mig fortælle at det er mugelig at montere det på en bil med eftermonteret turbo det kan da ikke passe vel? man har vel givet den det tryk den nu engang kan klare der er også nogen der mener det køler selve motoren mvh chr.lunde |
Forfatter: | Davido [ 05 nov 2002, 13:36 ] |
Titel: | Re: nos på eftermonteret turbo |
Joh gassen køler meget på motoren men det er jo ligsom det bliver opvejet af at dinitrogen brænder ved en syg høj temp. du skal finde ud af om du vil sænke dit ladetryk eller mont. andre stempler da disse nok ikke kan klare turbo + nos hvis det kun er standart stempler du kan få meget power men det skal gøres ordenligt ellers kommer det til at koste mange che cheng |
Forfatter: | jakob [ 11 nov 2002, 10:11 ] |
Titel: | Re: nos på eftermonteret turbo |
NOS systemet giver selv ekstra benzin så problemet med de høje forbrændings temperaturer kan løses ved at sætte en lidt større dyse i benzin siden af NOS anlæget. Men ideen med NOS og turbo er ikke så skidt endda, og det er den ikke fordi NOS eller dinitrogen-oxiden spaltes ved temperaturer over ca 500 grader til ilt og nitrogen, ilten giver mulighed for at brænde mere benzin og nitrogenen.. ja den fylder bare, dermed får du en væsentlig større udstødnings gasmængde og hastighed, og dét er noget der sætter liv i en turbo Det vil sige at hvis du monterer en trykventil der slår NOS'en fra ved ex, 0.5 bar og en kontakt der kun tænder for NOS en ved fuldgas så har du en turbo bil hvor turbotøven er en saga blot, med den hurtigere spool-up da udstødnings gasmængden er større end normalt når der er tændt for suppen. dermed holder en påfyldning NOS også i ugevis fordi du kun bruger små pust ved gearskift og start og ikke hele tiden. og sidst bliver NOS systemet ret billigt fordi en enkelt fogger dyse fra autobremsen skulle være alt rigeligt til at give det lille tilskud.. |
Forfatter: | Bjarki [ 11 nov 2002, 11:38 ] |
Titel: | Re: nos på eftermonteret turbo |
Hmm... Det lyder da ikke helt tosset... ![]() |
Forfatter: | Jacob s [ 15 nov 2002, 10:28 ] |
Titel: | Re: nos på eftermonteret turbo |
det kan sagtens lade sig gøre, men hvis du kører på standard stempler ville jeg nok tøve lidt. En ting er at køre turbo på standardstempler hvilket godt kan lade sig gøre, men at køre både NOS og turbo vil være selvmord. Du skal nok skaffe dig nogle smedestempler fra f.eks. www.rosspistons.com som har det laveste siliciumindhold på markedet, og så skal du sige at du agter at bruge gas, for så flytter de stempelringene nedad, så de ikke brænder. Men husk også lige at overveje hvad plejlstænger osv. kan klare. Hvis du vil køre med seriøs NOS, skal du anskaffe dig et wet direct port system som giver indsprøjtning i alle cylindre seperat. Til gengæld skulle du have en bil som siger RØVHUL!!!!! når der er nogen der spiller for smarte ved en lyskurve. Men husk at man ikke kan trække med gas systemet særlig længe på grund af den væsentligt øgede temperatur i forbrændingskammeret. Det vil være tilrådeligt at lade motoren køle ned i nogle minutter før brug igen, hvis du vil undgå hvidglødende stempler! |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |